opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Gina Tricot "Summer Sea"

Publicerad 2014-05-28 08:40:00 i Allmänt, Gina Tricot, IsaDora,

Hej på er!
 
Idag hade jag egentligen hoppats på att kunnat fortsätta att vara med på Helenas event "United In Grey" på Lacky Corner, men det finns ju fler dagar att vara med (hittade faktiskt 1 till grått lack i gömmorna)! Spana in mer "United In Grey" på Helenas blogg!
 
Gina Tricot "Summer Sea" är ett blått skimmerlack med en svag dragning åt grönt, och jag tänkte egentligen inte köpa det först, då jag upplevt att Ginas lack med skimmer brukar vara tristare på nageln än i flaskan då skimret brukar drunkna. Men det skrek sommar och tropiska hav om det, och med den nästan tropiska värmen som varit i Gävle i färskt minne från i helgen, så det fick följa med ändå!
 
Tyvärr lyckades jag inte fånga skimret i flaskan på bild. Och färgen är mycket vackrare i verkligheten än på mina bilder, min kamera vägrade tyvärr att fånga den riktiga färgen...
3 lager i morgonsol! (& kaffesump på tummen! :P )
Skimret är inte så starkt, men det finns där och det gör att naglarna blir ännu mer intressanta när solen lyser! Jag blir riktigt lycklig över färgen!
 
Men självklart så ville jag ändå blinga till mina naglar lite då jag gillar att göra sånt! Och jag har väntat på att kunna hitta nåt bra tillfälle att använda Isadora Sugar Nails "Ocean Crush", och när jag ändå har "tropiska hav" på resten av naglarna så lackade jag 2 tunna lager av "Ocean Crush" på ringfingret över "Summer Sea" och BOOM! vilken lyckad kombo! =)

Ha en toppen onsdag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Jessica - Mamma Till Prinsessan Molly

Publicerad 2014-05-28 08:49:47

Riktigt fint! Hur är Gina tricots lack i övrigt? Håller de länge? :)

Svar: Tack! Jag gillar Ginas lack, de är för det mesta riktigt bra men du får ju det du betalar för ;) Jag upplever att du oftast behöver 2-3 lager och att de har bra hållbarhet. Men man måste vara lite försiktig när man lackar då det kan valla sig om man är lite oförsiktig.
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela