opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge: Bokstaven R - Maybelline Brocades "Rosy Rosettes"

Publicerad 2015-04-02 09:01:02 i ABC Challenge, Allmänt, Glitter, Maybelline, Rosa, Temadagar,

Hej på er! Hello there!
(In English further down)
 
Dags för bokstaven R i ABC Challege hos Helena på Lacky Corner.
ABC Challenge startades 3/2-2015 och betyder helt enkelt att vi ska visa upp våra gamla oprövade lack som legat bortglömda alldeles för länge 2 dagar i veckan, på tisdagar & torsdagar.
Utmaningen finns även på Facebook och på Pinterest.
 
Idag tänkte jag visa en varmrosa glitterbomb från Maybelline Brocades kollektion från 2013 som heter "Rosy Rosettes". Det är en ceriserosa bas med tonvis av guldigt skimmer och hexagonala glitter i olika storlekar, som jag tror är silverfärgade egentligen, men som tonas rosa av basen.
 
2 lager, lättlackat, bra formula, torkar snabbt och såååå vackert! Inget topplack, så det är inte helt slätt på naglarna men känns inte som ett strukturlack heller, men jag gillar det såhär. Och jag kan inte förstå varför det legat otestat i över 1 år...?!
 
Tyvärr så chippade det väldigt snabbt på mig, men jag sitter och knappar på en dator hela dagarna samt jobbar mycket med händerna. Plus att jag inte använde topplack, så jag vet inte om topplack kunde ha räddat manikyren lite bättre eller inte.
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen och i skuggan.
 
In English:
Time for the letter R in the ABC Challenge, and I'm going to show you this warm, pink glitterbomb from the Maybelline Brocades Collection from 2013 called "Rosy Rosettes". It's a cerise pink with tons of goldshimmer and hexglitters in different sizes, I Think that the hexglitters actually are silvercolored, but the pink base tints them pink.
 
2 coats, easy to apply, good formula, dries fast and it's sooooo beautiful! No top coat, so it's not quite smooth on the nails but not really textured either. And I don't understand why I've not tried this earlier, because I've had it for over a year!
 
Unfortunatley it chipped really fast on me, but I'm typing on a keyboard all day at work and also work a lot with my hands. Plus I didn't use a topcoat, so I don't know if that would have saved this polish a bit better or not.
 
All pictures are photographed outside in the sun and in the shade.
 
 
Med blixt / With flash

Tyvärr så var jag med om en liten nagelolycka på min vänsterhand (som jag visar på mina bilder) igår eftermiddag, så min långfingernagel gick av ända ner till nagelbädden...
 
English: Unfortunatley I had a little nail accident yesterday on my left hand (the one I'm showing on my pictures), so my nail on my middlefinger broke all the way down to my nailbed...
 
Nåväl / Oh well...
 
Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-04-02 10:10:22

Uj, aj. Inte kul att bryta naglar sådär... Mina växer ut fort tack och lov, men det gör ju så attans ont med ett sån't där långt ned i nagelbäddenbrott. =( Annars, superfint lack, jag har det själv och gillar det verkligen - ser kanon ut på dina naglar! =)

Svar: Mina nagelbäddar är jättekorta, så jag gjorde som tur är inte illa mig, jag är mest irriterad på att jag bröt den så extremt... Mina naglar växer nog ut, men det tar nog ett tag... Jag gillar också det här lacket väldigt mycket! =)
Zophie

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-04-02 10:10:48

Sååå grymt snyggt lack!
Men sååå tråkigt med din olycka med nageln. Hoppas det växer ut fort igen.

Svar: Visst är det snyggt! =) Ja det är så tråkigt, men som sagt, den växer nog ut snart igen.
Zophie

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-04-02 10:41:11

Rätt fint lack, känns lite sockrigt och godisaktigt. Eller så är jag sötsugen?? haha Så tråkigt med nageln, speciellt när det går av så abrupt så det blir flisigt och svårt att fila till vettigt. :/ Håller tummarna att det vill växa ut fort. Blir det kapning på resten nu också?

Svar: Ja, du har nog rätt med godislooken! Det påminner ju nästan lite om ett blött geléhallon ju! Hahahaha! :P Jag lyckades fila till det skapligt, men har inte orkat se eländet utan lack ännu så jag får se hur illa det är ikväll... Jag kommer att fila ner naglarna en bit iaf (pekfingret har ju ett hack också) och så kommer jag att försöka hålla dem rätt korta tills de blivit mer jämna med varandra. Och jag kommer troligen att visa högerhandens naglar de kommande veckorna, så högerhandens naglar kommer troligen att hållas något längre än vänsterhandens just nu =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela