opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge: bokstaven C = Ciaté "Can Can" & OPI "Comet In The Sky"

Publicerad 2015-02-10 11:30:00 i ABC Challenge, Allmänt, Ciaté, OPI,

Hej på er!
 
Dags för bokstaven C i ABC Challege hos Helena på Lacky Corner.
ABC Challenge startades 3/2-2015 och betyder helt enkelt att vi ska visa upp våra gamla oprövade lack som legat bortglömda alldeles för länge 2 dagar i veckan.
Utmaningen finns även på Facebook och på Pinterest.
 
Idag slår jag på stort och kör med ett riktigt ordentligt C-namn, både märke och lack har C i sig.
Basen är Ciaté "Can Can" och är ett mörkt och vampigt vinrött lack från Ciatés Haute House i höstas (2014). Dessa ska vara högpigmenterade lack som ska täcka på 1 lager, och det håller jag med om när det gäller detta lack! Tyvärr är penseln i min flaska lite knepig & böjd, så jag använde 2 lager för att rätta till vissa misstag från det första lagret... Men med en bra pensel så behövs bara 1 lager. Lacket torkade även snabbt.
Det ser ut att vara penseldrag på bilderna, men i verkligheten syns de inte, om man inte verkligen stirrar väldigt nära.
 
Jag valde att lägga till en accentnagel med ett oprövat glitterlack från OPI's vinterkollektion 2014 också, "Comet In The Sky" som är väldigt vackert i flaskan och faktiskt lika vackert på nageln! Det är ett rätt unikt glitterlack för mig också, med både matta svarta hexor och iriserande hexor i olika storlekar, från smått till stort, och de ger ett intressant utseende på naglarna. Man kan få behöva gräva lite i flaskan och dutta dit lacket på nageln, men varje liten glitterhexa är värd att kämpa för, för det är så vackert.
 
1 lager Nail Pattern Boldness "Digital Flash" över. Idag önskar jag däremot att jag använt "NPB "Glitter Food" över OPI-lacket, då glittret blir lite knöligt på naglen.
 
Personligen så gillade jag denna kombo rejält också, vilket inte är en nackdel!
De 2 första bilderna är tagna på morgonen i skugga och resten är tagna på dagtid i solen.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-02-10 12:26:41

Riktigt snyggt, gillar accentnageln extra mycket! :-)

Svar: Tack så jättemycket! =)
Zophie

Postat av: Nageldraken

Publicerad 2015-02-10 12:57:38

Snygg kombination! Jag är lite sugen på Comet in the Sky, den ser riktigt sjysst ut!

Svar: Den är grym! Hade det varit en usel formula så hade jag ändå velat ha den för att den är så vacker i flaskan bara! Hahaha! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela