opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge: bokstaven E = Orly "Emberstone"

Publicerad 2015-02-17 10:07:00 i ABC Challenge, Allmänt, Orly,

Hej på er!
 
Dags för bokstaven E i ABC Challege hos Helena på Lacky Corner.
ABC Challenge startades 3/2-2015 och betyder helt enkelt att vi ska visa upp våra gamla oprövade lack som legat bortglömda alldeles för länge 2 dagar i veckan.
Utmaningen finns även på Facebook och på Pinterest.
 
Idag visar jag faktiskt ett rätt nytt lack i min samling, då jag bara äger 3 lack med namn på E, varav att jag redan använt de andra 2. Jag har iofs några Essie-lack, men föredrar att använda ett valfritt lackmärke som har ett namn som börjar med dagens bokstav.
 
Så, idag visar jag ett lack som verkligen gör skäl för sitt namn: Orly "Emberstone"
Det är ett klarrött jelly med tonvis av guld & rosa/lila skimmer (flecks?) som gör att det skiftar otroligt vackert i rött, orange & rosa beroende på i vilket ljus du befinner dig i och hur naglarna är vinklade, men en sak är säker: Det verkligen glööööööööder!
Färgen är otrolig på naglarna och jag är mäkta förtjust och förälskad! För i flaskan ser det egentligen inte alls mycket ut för världen, ett rött med guldskimmer i, typ.
 
Trevlig formula och lättlackat, men krävde 4 lager innan jag var nöjd, och trots det så kan jag fortfarande ana den fria kanten om jag verkligen stirrar, och jag är ju tyvärr lite "allergisk" mot att se den fria kanten genom lack, så det blir lite minuspoäng där, men trots det så är jag förälskad i detta lack att jag förlåter det. Det är ju dessutom en jellybas, så lite "VNL" måste jag ju tåla! ;)
Det torkade ändå förvånansvärt fort trots 4 lager, och när jag lagt på topplack så kände jag mig säker på att pyssla med nästan vad som helst inom 20 minuter.
 
De första bilderna är fotade utomhus i mulet väder och de andra är fotade inomhus i olika ljus varav 2 är fotade med blixt.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-02-17 11:05:26

Åhhh stort äääälsk på denna, heelt underbar färg och skimmer i. :-D

Svar: Ja det är fantastiskt! Jag försökte verkligen fånga alla färgskiftningar och skimmer i mina bilder, men så fort jag kom in i ett nytt ljus så ändrade det sig igen! Just nu inne på mitt kontor är det typ knallrosa istället för som på mina bilder! Fantastiskt! =)
Zophie

Postat av: Michaela/Nagelfager

Publicerad 2015-02-17 11:40:48

Ååååh va fint!!!!

Svar: Tack så jättemycket Michaela! =)
Zophie

Postat av: Susanne

Publicerad 2015-02-17 12:05:43

Helt fantastiskt!!! <3 Jag tittade på det här för några dagar sedan på nätet men satte inte upp det på önskelistan för det såg rätt ordinärt ut i flaskan. Nu åker det upp ögonabums! :D

Svar: Det är fantastiskt! Hoppas att det faller dig i smaken när det väl är i din ägo! Jag ser verkligen fram emot att se det i solen, som förhoppningsvis kommer imorgon. =)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-03-11 13:14:06

Åh wow - vilken vacker röd färg och underbart glöd. Så synd att den kollektionen inte släpptes här...

Svar: Ja den verkligen glöder! Jag fick tag på denna via en tjej på fb, så jag hade ingen aning om att den inte hade sålts i Sverige. Men jag är himla glad över att jag fick tag på den! Den är grym! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela