opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge: bokstaven F = China Glaze "For Audrey" & "Fairydust"

Publicerad 2015-02-19 11:44:00 i Allmänt, China Glaze,

Hej på er!
 
Dags för bokstaven F i ABC Challege hos Helena på Lacky Corner.
ABC Challenge startades 3/2-2015 och betyder helt enkelt att vi ska visa upp våra gamla oprövade lack som legat bortglömda alldeles för länge 2 dagar i veckan.
Utmaningen finns även på Facebook och på Pinterest.
 
Idag valde jag att plocka fram en klassisk gammal goding från China Glaze som heter "For Audrey". Det här lacket är mitt första lack från China Glaze, och det har stått otestat ganska exakt 1 år nu.
Det är ett "Tiffanyblått" cremelack (Tiffany&Co är en stor smyckeskedja som har ungefär denna färgen som sin signumfärg), det är ett ljusblått lack med en svag ton av lite grönt i sig utan att bli turkost. 2 lättlackade lager.
 
Och för att få lite bling på det hela, så valde jag att ta ett annat oprövat lack och lägga som topper: China Glaze "Fairydust", som är ett genomskinligt lack med nästintill "mikroskopiska" holografiska silverpartiklar i, och som förvandlar ett vanligt cremelack eller liknande till att tindra i regnbågens färger! Men eftersom partiklarna är så små så blir det inte nån "glitterbomb"-effekt, utan mer som att få "det lilla extra" på ett väldigt bra sätt. 1 lager.
 
Dags för bildbomb: De första 10 bilderna är fotade utomhus i solsken, den näst sista är fotad utomhus i skugga och den sista är fotad inomhus.

Ha en fantastisk dag!
//Zophie
 

Kommentarer

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-02-20 17:56:07

Sååå snyggt tillsammans. Urtjusigt verkligen. :-D

Svar: Tack så jättemycket! =)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-03-11 13:12:10

Ursnyggt, älskar den ganska subtila effekten av glittret och For Audrey är så fin, så tidlös på något sätt.

Svar: Ja, jag är så glad att jag lyckades få tag på "Fairy Dust", det förändrar manikyrer totalt när man bara vill blinga till den lite grann. =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela