opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge: Bokstaven K = Zoya "Kitridge" & Maybelline "Knitted Gold"

Publicerad 2015-03-10 10:14:00 i ABC Challenge, Allmänt, Maybelline, Zoya,

Hej på er!
(In English further down)
 
Dags för bokstaven K i ABC Challege hos Helena på Lacky Corner.
ABC Challenge startades 3/2-2015 och betyder helt enkelt att vi ska visa upp våra gamla oprövade lack som legat bortglömda alldeles för länge 2 dagar i veckan, på tisdagar & torsdagar.
Utmaningen finns även på Facebook och på Pinterest.
 
Idag väljer jag att visa 2 lack som jag hoppades skulle passa bra ihop, och det gjorde de!
Zoya "Kitridge" är ett nästan lysande, ljust mellanrosa cremelack, men det är inte neon eller neonpastell, men det är väldigt lysande ändå och skulle se grymt ut med lite solbruna händer! "Kitridge" kom ut sommaren 2014 i Zoyas Tickled Collection.
Maybelline "Knitted Gold" är ett glitterlack där basen består av tonvis med guldskimmer/guldglitter och lite större ljusrosa hexagonala glitter. "Knitted Gold" kom ut i Maybelline Colorshow Brocades kollektion vintern 2013.
 
Både "Kitrige" & "Knitted Gold" behövde 3 lager på mina naglar, men jag misstänker att man kan komma undan med 2 lager beroende på längden man har på sina naglar och hur man applicerar lacket.
Jag tycker att båda lacken hade riktigt bra formula, men "Kitride" var lite oberäknelig och smet ner i nagelbanden om jag tappade koncentrationen för en halv sekund, men inte farligt. Bra torktid också. 1 lager topplack.
 
Bilderna är fotade utomhus i soligt väder, i skugga och i mulet väder.
 
In English:
Time for the letter K in the ABC Challenge and I choose to show you a combination of 2 nail polishes that I hoped would look good together, and they did!
Zoya "Kitrigde" is a bright, pretty light pink cremepolish, it's not neon or neonpastel, but still very bright and would look amazing with a tan!
Maybelline "Knitted Gold" is from the Swedish version of the Brocades Collection. "Knitted Gold" is a dense glitterpolish with tons of goldshimmer/goldglitter and slightly larger light pink hexglitters.
 
I used 3 coats of both polishes, but i think that you can get away with 2 coats depending on the length of yout nails and how you apply it.
I liked the formula of both polishes, but I noticed that "Kitridge" had a tendency to flood my cuticles if I lost my concentration for half a second, but nothing mayor. Good drytime too. 1 coat of top coat.
 
All pictures are photographed outside in sunny weather, in shade and in overcast weather.
 
 
I solen - In the sun
 
I skugga - In shade
 
I mulet väder - In overcast weather

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Nageldraken

Publicerad 2015-03-10 10:52:54

Snygg kombination. Lacken går verkligen bra ihop!

Svar: Tack! Jag är himla nöjd själv med denna kombo! =)
Zophie

Postat av: michaela/nagelfager

Publicerad 2015-03-10 10:57:24

Nu kom jag in! (Via plattan) åh va fint det är, trots 3 lager så blir jag ändå inte avskräckt, jag SKA ha mitt kitridge!! ;) (säg till om du tröttnar på ditt så får det ett väldigt omtänksamt hem hos mig. Har väldigt fina lådor med några zoyakompisar så den inte blir ensam) gillar kombon mellan dessa två med :)

Svar: Vad bra att du kom in! Jag fattar inte varför det ska strula så ibland?! Du kommer i alla fall inte att ångra dig en sekund om du köper Kitridge! Det är mycket finare i verkligheten än på mina bilder! =) Och tack, jag är själv mycket nöjd med kombon! =)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-03-11 12:52:30

Åh vilken fin kombo! Gillar hur det guldiga skiftar mot silver i skuggan, jättefint!

Svar: Tack så mycket! Ja det är väldigt ljust guld och skiftar typ en smula åt silver, lacket är nästan som Essie's "Hors d'Oeuvres" fast med rosa hexglitter istället för silvriga hexglitter. =)
Zophie

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-03-11 13:33:11

Snygg och lite oväntad kombo. Gillade verkligen Knitted Gold också. 3 lager tycker jag inte är så farligt ändå, värre är det när det börjar bli 4-5 och det fortfarande inte ser perfekt ut.

Svar: Vad kul att du gillar det! Jag håller med, 3 lager är faktiskt helt okej, men när det blir mer så blir jag liiiiite irro (men ett av mina favvo lackar jag 5 lager med, men det är ett stort undantag! Hahaha) =)
Zophie

Postat av: Lackert

Publicerad 2015-03-11 15:08:10

Jätte läcker kombo

Svar: Tack så jättemycket! Kul att du gillade den! =)
Zophie

Postat av: Amanda Halldan

Publicerad 2015-03-11 19:47:49

väldigt snygga naglar! Riktigt snygga färger.

Svar: Tack & tack så jättemycket! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela