opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Blå Måndag - Nordic Cap "NP33"

Publicerad 2015-03-23 09:10:00 i Allmänt, Blå Måndag, Nordic Cap, Temadagar,

Hej på er! Hello there!
(In English further down)
 
Först av allt: Ett stort tack till er som röstade i mitt förra inlägg! Tack för alla kommentarer, åsikter, tankar & tips! Jag uppskattar det väldigt mycket! =)
Jag är ju en nybörjare när det kommer till att blogga, så jag testar mig fram och hoppas att det blir bra. Ibland så lyckas jag bättre, ibland sämre. Och det är ju så att jag inte kommer att kunna tillfredsställa allas åsikter, men jag kommer att fortsätta lite som tidigare, ta till mig era åsikter och tips, för att utvecklas därifrån. Så ge mig en chans och lite tid bara! =)
Men det viktigaste för mig är att jag vill blogga och samtidigt tycka att det är roligt! Så, så länge jag tycker att det är roligt så kommer jag att fortsätta.
 
Nu till vad dagens inlägg kommer att handla om = Blå Måndag hos Emelie!
 
Jag har valt Nordic Cap "NP33" som mitt blåa lack idag.
Det är ett mellanblått cremelack med en droppe grått i och med små prismatiska glitter och skimmer, som ger ett trevligt utseende på naglarna utan att ge en "glitterbomb"-effekt.
 
2 lager och en lite klistrig & något tjock formula. Jag hade nog kommit undan med 1 lager på vissa av mina naglar, men gjorde 2 lager på alla. Lite svårjobbat, troligen pga allt glitter/skimmer, men lade man ett rätt tjockt lager för att sedan "skrapa" bort överflödet med penseln så gick det riktigt bra utan att bli för tjockt på nageln.
Sen är ju frågan om man egentligen ska klaga på ett lack som kostar 10 kr på City Gross eller Willys?
 
Alla bilder är fotade utomhus i mulet & regnigt väder, så ursäkta regndropparna.
 
In English:
First of all: Thank you all for voting in my last blogpost. I really appriciate it.
I am a newbie when it comes to blogging, so I'm still testing things out and hoping for the best, sometimes it works out good, and sometimes it doesn't.
But the important thing for me is that I want to blog and to have fun while doing it. So as long as I have fun, I will keep blogging.
 
Now over to what is important today = Blue Monday at Emelie!
 
I have chosen to show you Nordic Cap "NP33" today, it's a midtoned, dusty blue creme nail polish with lots of tiny prismatic glitters and shimmers. And it gives a nice look to your nails without giving you the "glitterbomb"-effect.
 
2 coats and a slightly sticky and kind of thick formula. I probably could have gotten away with 1 coat on some of my nails, but did 2 on all of them. A little bit hard to work with, probably due to all the glitters/shimmers, but if you put a thick coat on and then scraped the overflow off with your brush it wasn't a problem at all.
But is it really justified to complain about a nail polish formula that costs 10 SEK (about 1 Euro)?
 
All pictures are photographed outside in overcast and rainy weather, so sorry for the raindrops.
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie
 

 
Uppdaterat 2015-03-23 kl. 16,30-ish
Update 2015-03-23 about 16,30-ish
 
Solen kom fram! Så här kommer en solbild också!
The sun showed up! So here comes a sun-picture!
 

Solen försvann igen tyvärr nästan lika fort, så denna bild är den enda jag hann fota.
The sun disappeared almost as fast as it showed up, so this photo is the only one I got.
 
Ha en fortsatt fantastisk dag! Continue to have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-03-23 10:21:14

Vilket fint lack. Jag har fortfarande inte testat något Nordic Cap-lack än....;-)

Svar: Ja just det här är väldigt fint tycker jag med! Jag har några Nordic Cap men använder dem sällan, tyvärr, för många av dem är riktigt fina! =)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-03-23 11:02:22

Härlig färg, glittret ser ut som regndroppar, läckert! För 10 kronor "kan" man väl inte riktigt klaga, men synpunkter kan man väl få ha ändå. Har inte testat just det här Nordic Cap-lacket, men det jag testat har varit helt okej för en tia. Särskilt de svarta, vita och beiga som jag tycker är bra som underkläder för andra lack.

Svar: Ja färgen är riktigt fin, och ja, glittret kanske påminner om regndroppar (om man bortser från att det regnar här idag och att det faktiskt är regndroppar på bilderna också, hahaha!). Det här lacket har legat otestat hos mig i typ 1 år här, så det kändes som att det var på tiden att testa det. Ja, synpunkter får man ju självklart ha, men man kan ju inte klaga alltför mycket på ett 10 kronors lack heller. =)
Zophie

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-03-23 12:37:11

Rätt inställning i början, man ska göra det som är roligast för en själv i första hand. Det är ju roligt med läsare men man bloggar ju för sig själv också. Jag hänger iaf kvar oavsett.^^

Snygg blå färg, jag kan inte för mitt liv förstå varför jag inte köpt denna! Trodde att den skulle vara skir tror jag och har inte sett någon annan visa den. *måste skaffa*

Svar: Tack snälla du för dina vänliga och uppmuntrande ord! =) Det är en himla fin färg, önskar bara att det hade varit en liten gnutta sol ute idag bara så att jag hade kunnat visa den så med, men den är himla fin i mulet väder också! =)
Zophie

Postat av: Emelie/Nails and all that jazz

Publicerad 2015-03-23 21:18:20

Tycker det är bra som du säger, gör så som du själv trivs bäst med och som gör att du tycker det är roligt :) Fint lack! Har inte sett några Nordic Cap där jag bor tyvärr, de verkar ha en hel del fina lack.

Svar: Tack för dina fina ord! =) Nordic Cap brukar hittas på Willys & City Gross, kanske på nåt mer ställe, jag vet många som verkligen gillar deras svarta & vita. =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela