opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge: bokstaven H = Orly "Halley's Comet"

Publicerad 2015-02-26 11:03:49 i ABC Challenge, Allmänt, Orly,

Hej på er!
 
Dags för bokstaven H i ABC Challege hos Helena på Lacky Corner.
ABC Challenge startades 3/2-2015 och betyder helt enkelt att vi ska visa upp våra gamla oprövade lack som legat bortglömda alldeles för länge 2 dagar i veckan, på tisdagar & torsdagar.
Utmaningen finns även på Facebook och på Pinterest.
 
Ni kanske undrar varför jag inte gjorde bokstaven G i tisdags, men ärligt så glömde jag helt bort det och när jag väl skulle sätta mig och fixa det så fick jag oväntat besök sent in på kvällen. Så bokstaven G får komma i lite efterskott, troligen i helgen.
 
Jag har rätt många lack på H, men valet föll på Orlys "Halley´s Comet", helt enkelt för att jag velat ha både Zoya's "Charla" och OPI's "Catch Me In Your Net" sen jag först såg dem! Dessa 3 lack är i till minst 99% exakta kopior av varandra, och när jag fick tag på "Halley's Comet" rätt billigt av en tjej på FB, så tog jag chansen och köpte det!
 
"Halley's Comet" är från Orly Cosmic FX Fall 2010 Collection och är ett turkost lack med tonvis av guldiga, gröna & blåa partiklar! Det påminner mig om tropiska hav, varma sommardagar med tårna nerstuckna i kritvit sand och en smarrig paraplydrink i handen! Detta lacket passar nog rätt dåligt i slutet på februari, men nu vill jag verkligen ha vår och sommar!
 
2 lättlackade lager, trots att jag upplevde att den hade lite lustig formula då den på första lagret kändes rätt lättflytande men vid andra lagret kändes rätt tjockt... 1 lager topplack på det. Upplevde även att den torkade rätt snabbt.
Är tyvärr lite rädd för att den kommer att fläcka ner mina nagelbäddar, så jag tog dubbla lager baslack först.
 
Dags för bildbomb. De första 6 bilderna är fotade utomhus i mulet väder med min vanliga kamera, och tyvärr så vägrade kameran att fånga det gröna, så det ser tyvärr mest blått ut på mina bilder.
Bild 7 & 8 är fotade med en annan kamera för att kolla om den kameran ville fånga färgen bättre, men jag vet inte om det hjälpte.
Och den sista bilden är också fotad med den andra kameran (som jag inte riktigt är van vid), inomhus i lite murrigt ljus, men den kameran gjorde att lacket visade sig lite grönare iaf.
 
Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-02-26 14:27:23

Det är ju bara helt underbart vackert detta lack, vilken härlig blåa nyans. :-) Det är nästan som det glöder....;-)

Svar: Tack så mycket! Om blågrönt kan glöda så glöder detta helt klart! =)
Zophie

Postat av: Michaela/Nagelfager

Publicerad 2015-03-02 18:03:20

Shitpomfritt!!!!!! Waaah va snyggt!!! <3 <3 <3

Svar: Tack så jättemycket! =)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-03-11 13:10:05

Oh, älsk på det lacket! Härligt med färgskiftningarna :)

Svar: Visst är det fint! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela