opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge - P: China Glaze - Pondering

Publicerad 2016-03-24 08:36:47 i ABC Challenge, China Glaze, Duochrome/Multichrome,

Hej på er! Hello there!
 
Då var det dags för bokstaven P för mig i LackyCorners ABC Challenge och idag väljer jag att visa er den duochroma skönheten "Pondering" från China Glaze höstkollektion för 2015 som heter "The Great Outdoors".
 
"Pondering" är ett duochromt lack som skiftar mellan murrigt grönt, blått och lila. Det känns så passande för hösten samt för denna gråtrista mellanårstid innan vintern gett sig och våren kommit.
 
2 lager, vilket glatt förvånade mig då många duo/multichroma lack jag har testat har varit väldigt skira och nästan alltid behövts läggas över en annan basfärg (ex. svart) eller har behövt 3-4 lager för att täcka helt.
Bra formula och enkel att applicera. Lite borststreckigt blir det, men det märker man inte när det har torkat då många av borststrecken försvinner då.
 
"Pondering" is a duochrome polish that shifts between a dark green, blue and purple. Very pretty.
2 coats, good formula and easy application. A little bit brushstrokey, but most of them disappears when the polish dries.
 
Alla bilder är fotade utomhus i mulet väder, och tyvärr har min kamera svårt att fånga färgerna korrekt...
All pictures are photographed outside in overcast weather, and unfortunatley my camera had problems with capturing all the colorshifts...
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela