opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Nail Art Sunday - Fjärilsvingar

Publicerad 2014-06-15 19:36:00 i Allmänt, China Glaze, Gina Tricot, Nordic Cap,

Hej på er!
 
idag är det Nail Art Sunday hos Lelack! Och idag är jag med! Temat är Fritt Val, så jag tog mig tid att testa nåt som jag aldrig har gjort förut: Fjärilsvingar!
För fler Nail Arts, kika in på Lelacks Blogg: http://lelack.blogspot.se
 
Jag började med att göra en gradient med China Glaze "Peachy Keen" som bas. Sen tog jag en Make Up Sponge med Gina Tricot "Peach Coctail" och duttade på tippen ungefär halvägs in på nageln. Sen så tog jag Gina Tricot "Shim Coral" och duttade över hela nageln, men speciellt på mitten för att sudda ut linjen mellan färgerna lite mer. Toppade med Nail Pattern Boldness "Digital Flash" för att ytterligare blanda och jämna ut färgerna.
 
 
Sedan tog jag en svart Nail Striper (inget namn) och började med det pilliga arbetet att göra mönstret för Fjärilsvingar!
Det tog tid, för jag är tyvärr rätt darrig på händerna, så mycket små retuscheringar krävdes med hjälp av aceton & en pensel. Jag använde även en tandpetare för vissa små svarta detaljer.
Sist men inte minst så tog jag mitt vita Nordic Cap "NP13" på en Dotting Tool och prockade dit prickarna. Och nedan blir det bildspam På resultatet! 
Inomhus, lysrörsbelysning
 
Utomhus, mulet
 
Utomhus, mulet
 
Utomhus, sol
 
Utomhus, sol
 
Ha en fortsatt toppenbra söndag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Lela

Publicerad 2014-06-15 21:33:56

Vilket jobb du har lagt ner! Men det var helt klart värt det, en kanonfin nailart.

Svar: Tack! Jag är verkligen jättenöjd själv! =)
Zophie

Postat av: My Nail Polish Online

Publicerad 2014-06-15 21:58:09

Så fint :)

Svar: Tack! =)
Zophie

Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Publicerad 2014-06-16 00:16:41

Wow så vackert och kreativt!

Svar: Tack! =)
Zophie

Postat av: Anki

Publicerad 2014-06-16 06:54:21

Så vansinnigt snyggt och välgjort.

Svar: Tack! Vad glad jag blir! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela