opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

United In Grey - Depend 372

Publicerad 2014-05-27 08:35:00 i Allmänt, Depend, Temadagar,

Hej på er!
 
Idag så vill jag göra er uppmärksamma på hur viktigt det är att ta tillvara på livet och era nära & kära.
 
Det Grå Bandet, som jag inte visste att det fanns bara för några dagar sedan, symboliserar kampen mot hjärntumörer, men även mot andra sjukdomar i hjärnan. Mer om Grå Bandet kan ni läsa hos Helena på Lacky Corner.
 
Helena skapade ett litet blogg-event som jag gärna deltar i, då även en god vän till mig har haft en hjärntumör och kommer att få leva med rädslan att den kan komma tillbaka i resten av sitt liv...
Jag kommer även att donera till forskningen de närmaste dagarna, och jag väljer då att donera till Cancerfonden. Jag har bidragit till forskningen förr, men det var ett tag sen, så nu när Helena på Lacky Corner återigen gjort mig uppmärksam på hur livet kan ta en oväntad vändning på en sekund, så känns det viktigt att bidra till forskningen.
 
Helenas event, United In Grey, pågår mellan den 27-31 maj, och den innebär att vi ska blogga om ett grått nagellack. Jag äger tyvärr endast 1 enda grått lack, så troligen är det bara idag som jag är med, om jag inte råkar hitta nåt annat i gömmorna.
Depend nr 372 är ett mellangrått lack med tonvis av mikroskimmer i blått som gör att nageln skimrar otroligt vackert och i vissa vinklar så har det en liiiiiiten dragning åt en lila/rosa skiftning, men på nageln är det svårt att se. 2 lättlackade lager på nageln.
 
Vill du delta?
Instagram: #unitedingrey
 
 
Ha en fin tisdag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2014-05-27 16:17:45

Tack för att du vill vara med på United In Grey!

Att donera till Cancerfonden är något jättefint. Själv kommer jag också att donera något, men är inte säker på till vilken fond än.

Jag gillar ditt lack, tycker det är en trevlig grå färg.

Svar: Tack för att jag får vara med. =)
Zophie

Postat av: Annefia

Publicerad 2014-05-27 20:41:42

Så läckert med det blå skimret i det gråa!

Usch så hemskt med din vän! Det kändes viktigt för mig att vara med trots att jag "bara" har annan cancer i min omgivning men för dig måste det ju kännas extra viktigt.

Svar: Tack! Jag har också annan cancer i min närhet, och det är därför jag även väljer att donera till Cancerfonden.
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela