opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge: Bokstaven Y - Glam Polish "You Can't Stop The Beat"

Publicerad 2015-04-28 08:38:11 i ABC Challenge, Allmänt, Glam Polish, Temadagar,

Hej på er! Hello there!
(In English further down)
 
Dags för näst sista bokstaven i ABC Challege hos Helena på Lacky Corner, idag är det bokstaven Y.
ABC Challenge startades 3/2-2015 och betyder helt enkelt att vi ska visa upp våra gamla oprövade lack som legat bortglömda alldeles för länge 2 dagar i veckan, på tisdagar & torsdagar.
Utmaningen finns även på Facebook och på Pinterest.
 
Jag ligger en bokstav efter de andra då jag valde att göra bokstaven W som en egen bokstav medan de andra valde att köra antingen V & W samma dag. Så idag bidrar jag med ett lack på bokstaven Y!
 
Glam Polish "You Can't Stop The Beat" är egentligen inte helt oanvänt av mig, men jag har inte visat det i bloggen innan, det finns däremot bilder på min Instagram på detta i  en nail art.
Det här lacket är ett rosatonat rött lack som även drar en liiiiiten smula mot orange i vissa ljus och det är proppfyllt med guldfärgade holografiska små glitter!
Det är så vackert, men tyvärr så saknar jag nåt litet extra som skulle få det att hamna på min topp 10.
 
2 lager, bra men lite tjock formula, rätt enkel att applicera. Torktiden är normal. Torkar ner till en slags strukturkänsla, så jag har 1 lager topplack på.
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen och i skuggan.
 
In English:
Time for the letter Y for me in the ABC Challenge! The second to last letter!
I'm one letter behind the others since I choosed to show the letters V & W seperatley and the others choosed either V or W on the same day.
 
Glam Polish "You Can't Stop The Beat" is not really untried, but I have never showed it in my blog, there are some pics of this polish on my Instagram in a nail art.
It's a pinktoned red that slightly leans a tiny bit against orange in some lights and it is packed with gold holographic small glitters!
It's so beautiful, but at the same time it feels like it lacks something to make it to my top 10.
 
2 coats, a good & slightly thick formula and quite easy to apply. Drytime is normal. It also dries down to a Little bit of a gritty feel so I put one coat of top coat on.
 
All pictures are photographed in the sun and in the shade.
 
 
Och ett litet filmklipp för att ni förhoppningsvis ska se den holografiska effekten bättre än på mina bilder!
And here is a short video of this polish so that you hopefully can see the holo-effect a bit better.
 
 Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-04-28 10:52:23

Tjusigt! Rött blir man alltid glad av! =)

Svar: Ja visst blir man! =) Även om jag personligen tyvärr känner att just detta saknar "det lilla extra", vilket jag tycker är jättetrist...
Zophie

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-04-28 11:40:03

Väldigt fint! Speciellt i solen. Kanske inte det finaste i hela världen, men väl värt att äga:)

Svar: Ja det är superfint i solen, och ja det är värt att ha det i sin samling, men önskar att det haft det lilla extrat bara =)
Zophie

Postat av: Emelie/Nails and all that jazz

Publicerad 2015-04-28 12:22:36

Himla tjusigt lack! :)

Svar: Visst är det! =)
Zophie

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-04-28 19:50:01

Det här är kärlek på flaska, är så glad för mitt lack också! Underbart vacker. :-)

Svar: Det är otroligt fint, men når tyvärr inte hela vägen fram för mig, tyvärr...
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela