opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge: Bokstaven Z = Zoya "Ziv"

Publicerad 2015-04-30 08:42:17 i ABC Challenge, Allmänt, Temadagar, Zoya,

Hej på er! Hello there!
(In English further down)
 
Dags för den sista bokstaven i ABC Challege hos Helena på Lacky Corner, idag är det bokstaven Z.
ABC Challenge startades 3/2-2015 och betyder helt enkelt att vi ska visa upp våra gamla oprövade lack som legat bortglömda alldeles för länge 2 dagar i veckan, på tisdagar & torsdagar.
Utmaningen finns även på Facebook och på Pinterest.
 
De andra avslutade utmaningen redan i tisdags (28/4) men jag har bokstaven Z kvar som jag visar er idag! =)
Men först: Ett stort tack till Helena som skapade denna utmaning, det har varit jättekul att få vara med!
3 positiva personliga saker jag uppnått med denna utmaning: Jag kom igång med bloggandet igen, jag fick provat en massa oprövade lack som legat "bortglömda" och jag är faktiskt lite stolt över att jag slutförde utmaningen och lyckades vara med på varenda bokstav, även om jag fuskade lite nån gång! =)
 
Nu till dagens lack! Zoya "Ziv" är ett guldfoil-lack som ser väldigt intressant ut på naglarna! Det är en rätt ljus guldbas med mörkare "guldflecks" inuti vilket inte ger ett frostigt eller supermetalliskt utseende, bara skinande! Och inga borststreck.
 
2 lager, bra formula och relativt enkel att applicera. Något svårstädad, för om det råkar hamna utanför då det är svårt att få bort guldpartiklarna som gärna "fastnar" på huden... Men i övrigt är det ett fint lack som jag helst använder kring jul tillsammans med röda & gröna lack! =)
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen och i skuggan.
 
In English:
Time for the last letter, Z, in the ABC Challenge for me! The others participants ended on tuesday (28/4).
But first: A big thank you to Helena that made this challenge, it's been really fun to participate! =)
 
Today I'm showing you Zoya "Ziv" that is a goldfoil polish that looks very interesting on the nails. It's a light gold base with darker gold flecks. It's not metallic or frost,m just shiny! And no brushstrokes.
 
2 coats, good formula and quite easy to apply. But be careful, if the polish gets on your skin it's pretty hard to get the goldparticles cleaned off... But otherwise it is a nice polish that is perfect for the holidays together with red & green polishes!
 
All pictures are photographed outside in the sun and in the shade.
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-04-30 13:40:05

Åh detta har jag dregglat efter flera gånger! Gillar hur antik-metalliskt det ser ut. Ser jättefint ut! :D Hoppas du fortsätter blogga även efter detta nu då :D

Svar: Det är helt klart ett lack värt att ha i samlingen! Men har man China Glaze "Mingle With Kringle" så behöver man inte "Ziv", för de är typ 99% dupes med varandra. ;) Och ja, jag tänkte fortsätta blogga. =)
Zophie

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-04-30 14:10:00

Aha, har ingen av dem. Men misstänker att CGn är enklare och billigare att få tag på. Tack för tipset! Och kul att du fortsätter! :D

Svar: Hittar du inte CG's så rekommenderar jag Zoya's även om det är några kronor dyrare. Ja, det känns kul att blogga just nu, så jag fortsätter tills vidare iaf! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela