opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Blå Måndag - Essie "After School Boy Blazer" & Deborah Lippmann "Happy Birthday"

Publicerad 2015-04-13 09:06:50 i Allmänt, Deborah Lippmann, Essie, Nail Art,

Hej på er! Hello there!
 
Hipp hipp hurra för mig denna Blå Måndag hos Emelie!
Jag tänkte visa er min födelsedagsmanikyr idag då det är min födelsedag idag! =)
 
Jag började med att lägga det supermörkblå Essie "After School Boy Blazer" som bas till denna manikyr. Det är så mörkt blå att det nästan ser svart ut, men ger en helt annan känsla än ett vanligt svart lack. Jag gillar detta lack mer än vad jag trodde att jag skulle så det är ju toppen!
 
2 lager, okej men rätt rinnig formula, som tyvärr smet ner i mina nagelband... Rätt svårt att städa bort det dessutom då det mest kändes som att man smetade runt det...
 
Alla bilder är fotade i solen
 
English: Hip hip hooray för me this Blue Monday at Emelie!
I'm going to show you my birthday manicure today, since it is my birthday today. =)
 
I started to put on the super darkblue Essie "After School Boy Blazer" as the base for this manicure. It's so dark blue that it almost looks black, but it gives a completley different feeling for me than a plain black nail polish. I really do like this polish more than I thought I would too. =)
 
2 coats and an okay but runny formula that wanted to pool my cuticles. Quite hard to clean up too because it felt like I was just smearing it...
 
All pictures are photographed in the sun.
 

Sen var det dags att pilla dit lite glitter!
Jag fick Deborah Lippmanns "Happy Birthday" av min lillebror förra året i födelsedagspresent, så vad passar inte bättre än att använda det till en födelsedagsmanikyr!
 
"Happy Birthday" är ett fullpackat hexglitter i olika storlekar och i alla regnbågens färger samt i silver. Och jag duttade dit 1 enkelt lager som ett V på mina naglar. (tejpade ett V och duttade glittret i mitten)
Jag lade även matt topplack på mitt pek- & långfinger.
 
Alla bilder är fotade utomhus i sol och i skugga.
 
English: Then it was time for some glitter!
I got Deborah Lippmanns "Happy Birthday" from my littlebrother last year for my birthday, so why not use it this year as a part of my birthday manicure!
 
Happy Birthday is a jam packed hexglitter in different small sizes and in all of the colors of the Rainbow plus silver, and I put 1 easy and dabbed coat in the shape of a V on my nails. (I used tape for the V and dabbed the glitter in the centre of it).
I also put matte top coat on my index- and middle finger.
 
All pictures are photographed outside in the sun and in the shade.
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-04-13 09:29:30

Grattis på födelsedagen!!
Vilken supersnygg födelsedagsmanikyr, älskar det matta och glittret till det. :-)

Svar: Tack så mycket fina du! =) Ja, nedmattad metallicglitter är skitsnyggt! =)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-04-13 10:15:39

Superfin manikyr du fixat till här! Och jag gillar verkligen After School Boy Blazer, så blankt och maffigt nästansvart men ändå blått. =)

Svar: Tack så mycket fina du! Jag blev förvånad över hur mycket jag gillade After School Boy Blazer, och jag håller med helt i din beskrivning! =)
Zophie

Postat av: Emelie/Nails and all that jazz

Publicerad 2015-04-14 08:51:55

Kanske en aning för mörkt för mig på egen hand, men med glittret på blev det ju en riktigt härlig manikyr :)

Svar: Ja, det är väldigt mörkt men "finare" än svart, enligt mig! =) Och ibland så behöver man bara tillsätta glitter! ;)
Zophie

Postat av: Emelie/Nails and all that jazz

Publicerad 2015-04-14 08:52:21

Och grattis i efterskott :D

Svar: Tack så mycket! =)
Zophie

Postat av: Blowfish

Publicerad 2015-04-14 10:43:48

Älskar mörka blåa lack som nästan ser svarta ut, riktigt snyggt! Blev ännu finare med glittret såklart, och det är klart en ska glittra på ens födelsedag. Grattis i efterskott fina du!

Svar: Tack & tack fina du! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela