opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Blå Måndag - Sally Hansen "Mermaid's Tale"

Publicerad 2015-04-27 08:38:53 i Allmänt, Blå, Blå Måndag, Dante Leonberger, Glitter, Jelly, Sally Hansen, Temadagar,

Hej på er! Hello there!
 
Dags för Blå Måndag igen idag hos vår kära Emelie, besök gärna henne för fler blå manikyrer.
Idag tänkte jag visa er Sally Hansen's "Mermaid's Tale" som är ett vackert glitterlack i en blåsvart jellybas. Glittren är små, små blå partiklar till större hexagonala metalliska glitter i grönt & blått.
 
3 lager på mina naglar och det täckte bättre än vad jag trodde, jag fick dutta lite på sista lagret för att få bort några få skirare områden, men det var inga problem. Okej formula, men man fick jobba lite försiktigt och duttande för att inte råka dra med sig glittret från nageln när man applicerade lacket. Slutresultatet är superfint, så lite extra jobb gjorde mig inget!
 
Alla bilder är fotade utomhus i sol och i skugga.
 
In English: Time for Blue Monday yet again at our dear hostess Emelie, go visit here for more blue manicures!
Today I'm showing you Sally Hansen's "Mermaid's Tale" that is a beautiful glitterpolish in a blackend blue jellybase. The glitters range from tiny blue particles up to larger metallic hexglitters in green and blue.
 
3 coats and it covered better than I first thought it would, I had to dab a bit on the last coat to take care of a few bald spots, but that was no problems. Ok formula, but I hade to be a bit careful and dab a little bit just to keep the glitters in place. The endresult is awesome, so I didn't mind some extra work with this polish.
 
All pictures are photographed outside in the sun and in the shade.
 
 
Min lille Dante bland påskliljorna! My little Dante among the daffodils.

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-04-27 09:57:01

Fint lack och helt fantastiskt fin bild på Dante!

Svar: Tack, lacket är fint men Dante är finare! Hahaha! ;) :P
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-04-27 10:03:50

Men oh vilket tjusigt lack, inte visste jag att SH kunde göra sådana här härliga glitterbomber. Och fin vovve, håller med hans matte här, Dante är klart finast! ;-)

Svar: Det här lacket kom ut för några år sedan och ska ju vara typ som en dupe till Deborah Lippmanns "Across The Universe" om jag inte minns fel, så om man inte kan få tag på just SH's version så kan man få tag på DL's version rätt enkelt iaf. Och tack för komplimangen om Dante! =)
Zophie

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-04-27 19:07:30

Blått och glitter kan inte bli annat än vrålsnyggt!! :-) Dante är ju bara för stilig. :-)

Svar: Visst är det snyggt! =) Och Dante är bra stilig ja! =)
Zophie

Postat av: Anki

Publicerad 2015-04-27 20:20:49

Jättefina båda två:)

Svar: Tack & Tack! =)
Zophie

Postat av: Blowfish

Publicerad 2015-04-27 21:42:15

Blått och glitter är helt klart en bra kombo! Och jag håller med de andra, vilken fin hund du har!
Tack för att du var med på blå måndag!

Svar: Det är en väldigt bra kombo! Och tack för komplimangen om Dante! =) Alltid roligt att vara med på Blå Måndag hos dig! =)
Zophie

Postat av: Emelie/Nails and all that jazz

Publicerad 2015-04-27 22:43:24

Jättefint lack och superfin bild på Dante :D

Svar: Visst är det fint! Och tack för komplimangen om Dante! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela