opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Grön Onsdag - Catrice "Mermaid My Day"

Publicerad 2015-04-29 08:58:00 i Allmänt, Catrice, Grön Onsdag, Temadagar,

Hej på er! Hello there!
 
Idag tänkte jag deltaga på Karins Gröna Onsdag med detta fina turkosgröna metalliclack från Catrice som heter "Mermaid My Day", och det har även har ett fint silverskimmer i sig som gnistrar vackert i solen och ser nästan lite prismatiskt ut i vissa vinklar/ljus!
Det ser mer något mer grönt ut på naglarna än på mina bilder, men vissa gröna nyanser är svåra att fånga korrekt på bild...
 
3 lager med rätt skir formula men blir mer täckande för varje lager. Enkel att applicera. Lite borststreck blir det, men jag tycker faktiskt att det tillför något positivt gällande detta lack i och med silverskimret istället för att störa.
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen och i skuggan.
 
In English:
Today I'm joining in on Green Wednesday at Karin, and I'm showing you this turqoise-green metallic polish from the brand Catrice names "Mermaid My Day", and it also has a fine silvershimmer that looks beautiful in the sun and almost seem to have some prismatic particles in it aswell!
It looks more green in reality than on my pics, but some turqoise-green colors are hard to capture correctly on camera...
 
3 coats, a quite sheer formula, but it builds upp nicely and is opaque in 3 coats. Easy to apply. A bit brushstrokey, but I actually think that that is adding something positive to this polish because of the silvershimmer.
 
All pictures are photographed outside in the sun and in the shade.
 
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Zara TracesOfPolish

Publicerad 2015-04-29 09:40:46

Jättefint på dig!

Svar: Tack så mycket! Jag gillar det verkligen! =)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-04-29 10:55:41

Fin nyans, och skimret är riktigt fint i solen. =)

Svar: Ja jag blev glatt överraskad av detta! Kommer att få mycket användning av detta fina lack! =)
Zophie

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-04-29 19:00:19

Jättefint! Håller med dig om att "borststrecken" inte stör alls, tvärtom. Hela alltet känns elegant och ger äen intrycket av längre naglar liksom. Ibland kan det kännas som att folk är lite för känsliga för de så kallade ränderna. :)

Svar: Visst är det himla fint! Borststrecken ser ju dessutom värre ut på dessa "närbilder" än i verkligheten, och vad kul att mina naglar ser längre ut, för jag kapade ju ner dem väldig kort förra veckan. =)
Zophie

Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Publicerad 2015-04-29 20:34:58

Härlig nyans men kanske att det var lite för frostigt för min smak... Men du passar så bra i det!

Svar: Oj, frost var inte alls den känslan jag fick av utseendet på detta, men som sagt, vissa färger/nyanser har jag jättesvårt att få till bra & korrekta bilder på... Tack för att du tycker att jag passar bra i det, för jag trivdes verkligen i det! =)
Zophie

Postat av: Emelie/Nails and all that jazz

Publicerad 2015-04-29 22:26:57

Jättefin färg, men kanske lite för mycket penseldragsmärken för min del. Men kul med lite annorlunda märken!

Svar: Färgen är underbar! Penseldragen syns tyvärr väldigt bra på dessa "närbilder" jämfört med i verkligheten där de inte störde alls! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela