opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Grön Onsdag - China Glaze "In The Lime Light"

Publicerad 2015-04-22 08:19:00 i Allmänt, China Glaze, Grön Onsdag, Neon, Temadagar,

Hej på er! Hello there!
 
Dags för Grön Onsdag hos Karin igen och idag har jag valt att visa China Glaze "In the Lime Light" som är en neongrön skönhet med ett svagt blått skimmer! Det är så himla döläckert, lysande & vackert!
Tack mamma för att jag fick detta fina lack i födelsedagspresent! =)
 
3 lager över en vit bas. Väldigt skir och lite jobbig formula, blir streckigt och fläckigt på de första 2 lagren men jämnar ut sig fint på det tredje. Torkar till en matt finish, så ett glansigt topplack är min rekommendation.
 
Alla bilder är fotade utomhus i sol och i skugga.
 
In English:
Time for Green Wednesday at Karin, and I'm showing you China Glaze "In The Lime Light" that is a neon green beauty with a subtle blue shimmer. It's so awesome, bright and beautiful!
 
3 coats over a white base. Very sheer and with a quite difficult formula, streaky and patchy on the first two coats but evens out nicely on the third coat. Dries matte so I recommend a glossy top coat.
 
All pictures are photographed outside in the sun and in the shade.
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-04-22 09:04:15

Härligt! Älskar neoner när solen skiner, det är en mycket bättre sorts uppiggande medel än annat dumt! =)

Svar: Visst är det härligt! Nästan så att jag får ont i ögonen när jag tittar på bilderna men blir liksom glad i hela mig för att det är så lysande fantastiskt! =)
Zophie

Postat av: ingegerd karlsson

Publicerad 2015-04-22 09:38:53

har själv detta lack! men målade direkt på naglen ,ska testa över vit bas nästa gång. och jag håller med väldigt skirt lack!

Svar: Visst är det fint! Jag målade det på en swatchsticka först och bestämde mig direkt för att detta lack behöver en vit bas och då blev det fantastiskt! =)
Zophie

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-04-22 10:05:54

wow så fint!

Svar: Visst är det! =)
Zophie

Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Publicerad 2015-04-22 19:55:14

Mycket läckert!

Svar: Visst är det! =)
Zophie

Postat av: Emelie/Nails and all that jazz

Publicerad 2015-04-23 22:28:00

Underbar grön :D

Svar: Visst är det! Nästan så lysande att man får lite ont i ögonen! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela