opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Grön Onsdag - Ztiz "08"

Publicerad 2015-04-08 08:38:30 i Allmänt, Grön Onsdag, Temadagar, Ztiz,

Hej på er! Hello there!
 
Idag gör jag ett nytt försök på att vara med på Grön Onsdag hos Karin då förra veckans manikyr verkligen var ett gränsfall för att få delta! ;)
 
Ztiz är ett lågprismärke man kan köpa på Dollarstore runt om i landet för ynka 10 kr/st, och de flesta Ztiz jag har i min samling är faktiskt förvånansvärt bra, men de luktar rätt "giftigt".
 
Idag tänkte jag i alla fall visa er ett rätt nytt Ztiz i min samling, nr "08"; ett nästan pastellfärgat ny-gräs-grönt cremelack! I vissa ljus är det nästan "neonpastelligt", i andra ljus ser det ut som att det finns en droppe grått i och i ytterligare annat ljus är ser det ut som att det är nån droppe extra gult i det. Men det finns inte en endaste tvekan om att det är grönt i alla fall! =)
 
3 tunna lager, lite streckigt, ojämnt & en smula svårlackat men absolut inte omöjligt. Men jag rekommenderar starkt ett bra topplack för att jämna till det, då det inte jämnar till sig och flyter ihop speciellt bra på egen hand. Torkar snabbt.
 
Alla bilder är fotade utomhus i mulet väder i olika ljus. Enligt mig så är nog den första bilden mest lik färgen i flaskan, men beroende på i vilket ljus du är i så får den de andra nyanserna med.
 
English: It's Green Wdnesday at Karin today, and I'm going to show you a quite new nail polish in my stash.
Ztiz is a budgetfriendly brand that you can purchase at the Swedish store Dollarstore for 10 SEK (about 1 Euro).
 
Ztiz "08" is a "new-grass-green" creme nail polish. In some lights it almost looks like a "neonpastel" and in other lights that you put a drop of grey in it or some extra drops of yellow in it. But it's without a doubt green.
 
3 thin coats, a bit streaky, ridgy and a bit hard to apply but not impossible. But I really recommend to put a top coat on to even it out, because it won't level out on it's own. Dries fast.
 
All pictures are photographed outside in different grades of overcast weather. The first picture is the one I feel shows the color most accurate, but depending on what light you are in the other shades shows up aswell.
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: lottsky

Publicerad 2015-04-08 09:48:35

Nu satte sommarträngtan in av stora mått! Vilken härlig knalligt syrlig grön färg. Behöver en Margherita nu tror jag. =D

Svar: Ja den är väldigt knalligt härlig! Skål! ;) :P
Zophie

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-04-08 10:14:33

Vilken härlig vårgrön nyans. :-)

Svar: Visst är den! Man blir liksom glad av den! =)
Zophie

Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Publicerad 2015-04-09 09:27:08

Verkligen knallig och härlig!

Svar: Visst är den! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela