opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Neon-fredag med China Glaze "Pink Voltage"

Publicerad 2015-04-17 09:29:00 i Allmänt, China Glaze, Neon,

Hej på er! Hello there!
 
Idag ska det regna större delen av dagen, så jag väljer att visa riktigt knalliga neonrosa naglar för att muntra upp mig själv och kanske andra! =)
Det är mellanrosa cremelack med ett svagt lila skimmer, inget som syns jättetydligt på naglarna, men som ändå ger det lilla extra!
Det här nagellacket fick jag av min mamma i födelsedagspresent i söndags! Tack mamma! =)
 
3-4 lager, lite jobbig formula som är streckigt och fläckigt de första 1-3 lagren men kan jämna ut sig okej på 3-4, men det är bara att lacka på för färgen är superfin! Torkar rätt snabbt och till en matt finish, så topplack behövs.
 
Alla bilder är fotade utomhus i mulet väder
 
English:
It's overcast and rainy today, so I wanted to cheer myself up and hopefully others with this crazy bright neon pink nails! =)
It's a medium pink with a really subtle purple skimmer, nothing that really shows up on the nails, but still gives the color that little extra!
 
3-4 coats, a tricky formula that is patchy and streaky on the first 1-3 coats but evens out a quite nice on the 3-4 coat. Dries quite quick and to a matte finish, so a top coat is necessary.
 
All pictures are photographed outside in overcast weather.
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie
 
Uppdatering från eftermiddagen / Edit from the afternoon:
 
Solen kom fram en kort minut, så här kommer en solbild på lacket med!
The sun came a short minute, so here is a sunshine picture too!
 
Ha en fantastisk helg! / Have a fantastic weekend!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-04-17 11:21:31

Väldigt fint! :D

Svar: Tack fina du! =)
Zophie

Postat av: Oslofru

Publicerad 2015-04-17 12:14:56

Häftig färg :D

Svar: Visst är det! =)
Zophie

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-04-17 14:49:44

Underbar rosa verkligen. :-)

Svar: Visst är den! =) Lyckades precis få en bild på den i solen med, så jag har lagt till en till bild i inlägget nu! ;)
Zophie

Postat av: Emelie/Nails and all that jazz

Publicerad 2015-04-17 22:33:12

Riktigt härlig färg! Ju mer solen börjar kika fram, desto mer sugen blir jag på att lacka med neoner och annat härligt färgglatt :D

Svar: Visst är den härlig! Jag kan knappt tänka på andra lack än pasteller, neonpasteller & neoner nu! Kanske nåt holo emellanåt med, men främst de andra jag skrev! =)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-04-18 13:36:06

Åh vilken härligt sommarfärg. Blir säkert jättefint som pedikyr till solbruna fötter - och såklart på fingernaglarna med!

Svar: Visst är den! Ja jag kan tänka mig att det skulle vara fint på tårna! Och självklart på fingrarna med! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela