opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Påskiga Glitternaglar: Gina Tricot "Green Dot", "Fairy Dot" & "Cottoncandy"

Publicerad 2015-04-01 09:28:00 i Allmänt, Essie, Gina Tricot, Glitter, Grön Onsdag, Temadagar,

Hej på er! Hello there!
 
Idag hade jag tänkt visa er några nya glitterlack i min samling från Gina Tricot!
 
Det är 3 lack: "Green Dot", "Cottoncandy" & "Fairy Dot".
Min första tanke var att delta på Grön Onsdag hos Karin med "Green Dot", men jag vet inte om hon godkänner detta... Men vill ni se fler gröna naglar, kika in hos Karin! =)
 
Jag valde att lägga alla 3 glitterlacken över Essie "Full Steam Ahead" som är ett ljuslila pastell nagellack med en dragning åt syrénhållet. 3 lager och lite bråkig formula, men slutresultatet är otroligt fint, perfekt för våren! Glömde tyvärr att fota "Full Steam Ahead" för sig själv innan jag lade på glittret.
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen och i mulet väder.
 
English: Today I'm going to show you some new glitterpolishes from the storebrand Gina Tricot.
There is 3 polishes: "Green Dot", "Cottoncandy" & "Fairy Dot".
I choose to show you all theese glitters over Essie "Full Steam Ahead", a light pastel lilac color. 3 coats and a little bit of a tricky formula. But it's a very nice color, perfect for spring!
All pictures are photographed outside in the sun and in overcast weather.
 
 
På pek-, lång- & lillfinger har jag "Green Dot" som är en matt glittermix i en genomskinlig bas. Ljusgröna mikroprickar, ljusgula fyrkanter & vita hexagonala glitter. Rätt sparsamt med glitter, så jag valde att lägga glittret på en makeup-svamp och dutta på det på pek- & långfinger, på lillfingret så har jag målat/duttat det på plats med penseln.
English: On my index-, middle- and pinkiefinger I'm wearing "Green Dot", a matte glittermix in a clear base. There are light green microglitterdots, light yellow squares and white hexglitters. Quite sparse so I choosed to sponge it on on my index- & middle finger and paint it on on my pinkiefinger.
 
På ringfingret har jag "Cottoncandy" som är en matt glittermix i en genomskinlig bas. Vita och cerisrosa mikroprickar, vita och ljusrosa hexagonala glitter samt några himmelsblå hexagonala glitter. Samma sparsamma formula som "Green Dot", så även här valde jag att svampa på glittret.
English: On my ringfinger I'm wearing "Cottoncandy", a matte glittermix in a clear base. White and hot pink microglitterdots, light pink and white hexglitter and some skyblue hexglitters. Same formula as "Green Dot", so I sponged it on on my ringfinger aswell.
 
På tummen har jag "Fairy Dot" som även den är en matt glittermix i en genomskinlig bas. Vita mikroprickar och ljusgröna, ljusrosa & himmelsblå hexagonala glitter. Även denna var sparsam, men jag målade/duttade på lacket med penseln och manipulerade det så pass att jag fick glittren att hamna där jag ville.
English: On my thumb I'm wearing "Fairy Dot", a matte glittermix in a clear base. White microglitterdots and light green, light pink and skyblue hexglitters. This was also quite sparse, but I just painted it on and manipulated the glitters to go where I wanted them to.
 
Alla lacken är i alla fall otroligt fina och jag ångrar inte att jag köpte dessa. 3 st för 99 kr på Gina Tricot.
English: I'm very satisfied with these glitterpolishes! 3 pcs for 99 SEK at the Swedish store Gina Tricot.
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-04-01 09:42:05

Åh alla tre är ju jätteläckra! :D Älskar matta glitter! :D

Svar: Ja, de är överraskande fina! Jag blir så glad när man hittar lite speciallack på bugdetlack! =)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-04-01 10:20:11

Men åh så läckert! Green Dots ser ju helt jättehärlig ut över ljust lila. Nu har jag fått idé om hur jag ska använda Green Dot - jag har också en flaska hemma. Fairy dots ser jättefint ut det också. Gina Tricots lack är både helt fantastiskt fina och priset är kanon. Dessutom är det bra lack. Och inte går det att köpa bara ett när det är tre för 99... ^_^

Svar: Ja, jag funderade ett tag på vad jag skulle lägga alla 3 glittren över för att få dem att synas så bra som möjligt, och ljuslila kändes som det perfekta valet den här gången! =) Det är toppen med Gina Tricot-lack, de är oftast väldigt bra med tanke på priset, och i och med att de kommer ut med lite speciallack då och då gör att de höjer statusen avsevärt i mina ögon! =)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-04-01 10:21:45

Öh, här var det tröttmössan... Jag menade att alla tre "glittren" ser jättefina ut!

Svar: Ingen fara! Själv är jag förkyld som sjutton, så jag är också en tröttmössa! =)
Zophie

Postat av: ingegerd karlsson

Publicerad 2015-04-01 11:33:18

älskar matta glitter!

Svar: Jag med, det är otroligt fint! =)
Zophie

Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Publicerad 2015-04-01 20:12:47

Härliga glitter! Och verkligen en påskig manikyr.

Svar: Ja de var superfina! Matta glitter är en ny favvo hos mig! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela