opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Vårig Nail Art - Blommor

Publicerad 2015-04-10 09:51:59 i Allmänt, China Glaze, Essie, Glitter Gal, Nail Art, Ztiz,

Hej på er! Hello there!
 
Idag tänkte jag visa er en enkel och vårig Nail Art med blommor över gårdagens lack.
Men först av allt så ville jag testa att lägga ett linjärt holografiskt topplack ovanpå strukturlacket, då jag hört att det ger en supehäftig effekt, effekten blev svag, men intressant!
Blommorna är gjorde med en "dotting tool".
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen och i skugga.
 
Today I want to show you a simple and spring-y Nail Art with flowers over yesterdays manicure.
But first of all I wanted to try to apply a linear holographic top coat onto the textured nail polish because I have Heard that it gives the textured polish a nice effect! This effect became not so visible, but still quite interesting!
The flowers are made with a dotting tool.
 
All pictures are photographed outside in the sun and in the shade.
 
Bas / Base: China Glaze - Tail Me Something
Holografiskt topplack / Holo top coat: Glitter Gal - Wisteria (defekt då färgpigmenten försvunnit / defect due to the colorpigments have disappeared)
Blommor / Flowers:
Vit / White: Ztiz - 337
Gul / Yellow: Ztiz - 13
Grön / Green: Essie - Mojito Madness
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-04-10 11:33:27

Jättefint! Vårig och söt manikyr.
Vilka fina blommor du fått till med hjälp av en dottingtool! Lustigt nog sitter jag i skrivande stund också med "dottade" blommor på nageln - visar det om några dagar. De är dock mycket "simplare" än dina, de blev verkligen jättebra! =)

Svar: Tack så mycket fina du! Ja, jag föredrar denna typen av blommor även om jag varierar mig. =) Man duttar som vanligt typ 5 prickar, sen tar du den minsta storleken (eller typ en tandpetare) och drar från mitten av pricken inåt så att du får en linje i blombladet. Rätt enkelt, men man tänker inte alltid på att man kan göra så =)
Zophie

Postat av: Nageldraken

Publicerad 2015-04-11 14:30:19

Jättefint, och härligt vårigt!

Svar: Tack så jättemycket! =)
Zophie

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-04-11 15:51:57

Såååå vackert med blommorna!! :-)

Svar: Tack så jättemycket! =)
Zophie

Postat av: Emelie/Nails and all that jazz

Publicerad 2015-04-12 14:07:25

Superfina blommor! Riktigt söt manikyr :)

Svar: Tack så jättemycket! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela