opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge: bokstaven A = Revlon Chroma Chameleon "Aquamarine"

Publicerad 2015-02-03 10:12:00 i ABC Challenge, Allmänt, Revlon Chroma Chameleon,

Hej på er!
Long time no see...!
 
Nytt år - nya tag! Vi får se vad det här leder till!
Jag vill ju blogga, men jag har haft flera tusen bollar i luften, så tiden har inte räckt till...
 
Nåväl, jag kickar iaf igång direkt med att börja med en ny Utmaning!
 
ABC Challenge startas idag (3/2-2015) av Helena på Lacky Corner och betyder helt enkelt att vi ska visa upp våra gamla oprövade lack som legat bortglömda alldeles för länge. Bra initiativ och vilken rolig utmaning! Det tog mig flera dagar att sortera upp alla lack i bokstavsordning och sedan försöka välja ut en av de man aldrig provat!
Utmaningen finns även på Facebook och på Pinterest.
 
Vi börjar såklart på bokstaven A, och jag väljer att visa Revlon Chroma Chameleon "Aquamarine" som är ett lätt duokromt lack som skiftar mellan blått, grönt och lila. Det lila syns bara ibland i vissa vinklar, så det man ser om man kollar snabbt på naglarna är blått med en ton mot grönt.
 
Jag har inte så många oprövade gamla lack på A, så jag fuskar faktiskt en aning då jag har använt detta lack som en topper över grått på en accentnagel innan, men jag har aldrig använt det på egen hand.
Det är ett skirt lack, så jag behövde 3 lager för att bli helt nöjd och lade sedan ett topplack ovanpå, vilket var ett misstag... Alla penseldrag började synas så fort topplacket åkte på vilket störde utseendet på lacket en del. Så jag väntade tills topplacket torkat helt och målade på ett 4e lager ovanpå topplacket. Resultatet ser ni på bilderna nedan.
 
Bilderna är fotade utomhus, mulet.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie
 

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2015-02-03 11:49:28

Det ser riktigt fint ut tycker jag! Kul att du vill vara med :)

Svar: Tack! Kul att få vara med! :)
Zophie

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-02-03 12:17:46

Vilken söt färg!

Svar: Tack! =)
Zophie

Postat av: Susanne / Fingerfärger

Publicerad 2015-02-03 12:33:57

Snyggt! Det lila slår igenom på min skärm och jag blev lite sugen på att skaffa det här nu. :)

Svar: Tack! Jag kämpade rätt mycket för att få med det lila, syns typ bara utomhus om du vinklar naglarna rätt. Men det är en fin färg ändå och kul när man ser skiftningen. =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela