opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge: Bokstaven I = Isadora "Icy Nougat"

Publicerad 2015-03-03 08:44:00 i ABC Challenge, Allmänt, IsaDora,

Hej på er!
(in English further down)
 
Dags för bokstaven I i ABC Challege hos Helena på Lacky Corner.
ABC Challenge startades 3/2-2015 och betyder helt enkelt att vi ska visa upp våra gamla oprövade lack som legat bortglömda alldeles för länge 2 dagar i veckan, på tisdagar & torsdagar.
Utmaningen finns även på Facebook och på Pinterest.
 
Idag visar jag ännu ett lack med dagens bokstav i både märkesnamn och lacknamn, "Icy Nougat" är ett lite mörkare nudefärgat lack med en något skimrande (lite frostig?) finish i vissa vinklar. Och som namnet säger så påminner faktiskt färgen om nougat eller kanske om ljusare mjölkchoklad.
Det här lacket var en julklapp från min storebror, och han har nog ingen koll på mina preferenser om färger jag brukar ha på naglarna ;)
 
Men jag måste ändå säga att jag är glatt överraskad över hur bra jag tycker att färgen passar min hudton utan att få "mannekäng händer"-effekten, och jag känner att det här lacket skulle kunna passa på vissa tillställningar & arbeten där man kanske inte bör ha färgsprakande naglar i alla regnbågens färger, exempelvis på en begravning eller på ett strikt företag.
För även om jag personligen inte kommer använda detta lack speciellt ofta, så var det ändå rätt tjusigt och jag trivdes mer än vad jag trodde att jag skulle göra i detta lack, men detta lack kommer troligen inte att passa alla hudtoner.
Så tack brorsan! Du fick mig att våga prova nåt nytt och jag gillade det! =)
 
3 lager och lättlackat. Ser mer borststreckigt ut på bilderna än vad det gjorde i verkligheten, men de finns där, och man bör tänka på att applicera lacket "rakt" för att minska synligheten av borststrecken.
Torkade rätt snabbt trots att jag inte använde topplack, jag vågade inte lägga på nåt topplack utifall borststrecken skulle framträda tydligare då.
 
In English:
Time for the letter I in the ABC challenge.
I chose Isadora "Icy Nougat", it is a slightly darker nude with a shimmer (or frost?) finish. The color reminds me of the candy nougat or light milkchocolate. I actaually like more than I thought I would and it looks really nice against my skintone! But I don't think it will match everyone.
3 easy coats and a nice formula. It looks more brushstrokey in my pictures than in real life, but they are there, so I recommend careful application with straight lines to avoid too much visible brushstrokes. No top coat, but it still dried fairly fast.
All pictures are photographed indoors in different artificial lighting.
 
Alla bilder är fotade inomhus i olika ljuskällor.

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-03-04 10:37:17

Ja det är ju ingen favoritfärg, men jag tänker mig att det förutom mer neutrala tillfällen kan vara en bra bas till nail art's. :)
Din engelska del är ju btw jättebra, inget att oroa sig över där :P

Svar: Nä, det är ingen direkt favoritfärg, och min bror berättade igår efter att jag visat honom inlägget att det faktiskt var hans tanke, att jag troligen inte hade nån sån här färg och skulle tycka att det var kul att prova nåt annat, vilket det var. =)
Som bas till en nail art borde detta funka fint, eller som en del i en nail art. =)
Tack för att du gillade min engelska del också! =)
Zophie

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-03-04 14:14:59

Jag har också detta lack, men köpte det för många herrans år sen och min sak har förändrats sen dess och nu faller detta inte mig i smaken tyvärr....;-) Men det är bra att ha såna här lack i sin samling också...

Svar: Oj! Jag har noll koll på IsaDora så jag visste inte att det hade funnits så länge, tyckte faktiskt att det såg lite "outdated" ut ;) Men jo, bra att ha i samlingen om utifall man behöver nåt nude-igt =)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-03-11 13:04:20

Ingen favvis för min del heller, men ibland måste en ju ha lite "office safe" färger och då är det inte så dumt att ha den här typen av färg i sin lackgarderob.

Svar: Ja men precis, nån "office safe"-färg kan ju vara bra att ha, och den här var faktiskt mycket finare på naglarna än vad jag trodde att den skulle vara, så jag är glad att jag fick den av brorsan i julklapp! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela