opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge: Bokstaven J = OPI "Jinx"

Publicerad 2015-03-05 10:05:00 i ABC Challenge, Allmänt, OPI,

Hej på er!
(in English further down)
 
Dags för bokstaven J i ABC Challege hos Helena på Lacky Corner.
ABC Challenge startades 3/2-2015 och betyder helt enkelt att vi ska visa upp våra gamla oprövade lack som legat bortglömda alldeles för länge 2 dagar i veckan, på tisdagar & torsdagar.
Utmaningen finns även på Facebook och på Pinterest.
 
Idag fuskar jag rejält, för detta lacket är inte direkt oanvänt! ;)
Men då jag bara äger 3 lack med bokstaven J och 2 av dem är redan visade tidigare i bloggen, så väljer jag "Jinx" idag. Och av nån konstig anledning så har jag inte visat "Jinx" här i bloggen nångång tidigare, och då är ändå detta lacket mitt absoluta favoritlack, alla kategorier!
 
"Jinx" kommer från OPI The Bond Girls Collection som kom ut 2013 och består av 6 st strukturlack ("Liquid Sand").
Det är en korallrödorange bas, men det innehåller såååå mycket guldskimmeratt det ser mer orange ut på naglarna. Och det är så häftigt, för när det torkar så blir effekten att den "koralliga" basen sjunker ner mot nageln och guldskimret sticker upp och det gör att det glittrar som galet på naglarna, speciellt i solen!
Själv gillar jag att bära det både som ett strukturlack och genom att lägga ett glansigt topplack ovanpå, men ska man bära det med topplack så rekommenderar jag starkt att man lägger minst 1 lager med Nail Pattern Boldness "Glitter Food" först så att man får till en mer slät yta, annars kommer man att behöva flera lager topplack.
 
3 lager på bilderna, men i vanliga fall räcker det oftast med 2 lager. Lättlackat och bra formula.
 
In English:
Time for the letter J, and today I'm really cheating today since I have worn OPI "Jinx" numerous times!
And also because I only own 3 polishes that starts with the letter J, and 2 of them I have already shown here in my blog, but for some strange reason I haven't shown "Jinx", and the reason that it is strange is because it is my all time favorite nail polish!
"Jinx" is a textured nail polish ("Liquid Sand") with a coral red/orange base and with tons of gold shimmers that it looks more orange on the nails, and it's so cool! Because when it dries, the base sinks down towards your nailbeds and the shimmers rises above and creates a crazy sparkly finish that I just can't stop staring at!
I like to wear it both textured and with a glossy top coat, but I recommend that you use 1 coat of Nail Pattern Boldness "Glitter Food" before your top coat, or else you're gonna need sevreal layers of top coat to get a smooth finish.
3 coats on my pictures, but I usually do 2. Easy application and a really nice formula.
The pictures are photgraphed outside in the sun and in shade.
 
Bildbomb-tajm! Alla foton är tagna utomhus i solen och i skuggan.
 
Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-03-11 12:58:45

Gillar't! Även så här, med texturyta. Grundfärgen är så himla fin - faktiskt är Jinx enda färgen jag köpte från den kollektionen p g a färger och det läckra guldskimret.

Svar: Jag köpte faktiskt minisetet med Jinx, Solitaire, Pussy Galore & Vesper innan jag bestämde mig för vilka jag ville ha på normalstor flaska. Än så länge har jag bara Jinx på stor flaska, men Pussy Galore & Solitaire ska inhandlas så fort jag får tummen ur (och en till flaska med Jinx också, bra att ha minst 1 i reserv). =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela