opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge: Bokstaven P - Zoya "Posh"

Publicerad 2015-03-26 09:32:00 i ABC Challenge, Allmänt, Temadagar, Zoya,

Hej på er! Hello there!
(In English further down)
 
Dags för bokstaven P i ABC Challege hos Helena på Lacky Corner.
ABC Challenge startades 3/2-2015 och betyder helt enkelt att vi ska visa upp våra gamla oprövade lack som legat bortglömda alldeles för länge 2 dagar i veckan, på tisdagar & torsdagar.
Utmaningen finns även på Facebook och på Pinterest.
 
Idag tänkte jag visa er det otroligt vackra "Posh" från Zoyas Mattevelvet Kollektion som hade nyrelease här för ett tag sen. Enligt Zoyas hemsida så beskriver de "Posh" som ett kalltonat, mellanvinrött lack med metalliska röda skimmer. Enligt mig så syns inte skimret så jättetydligt när lacket är i sin matta finish, men kan anas och därför ger en svag lyster genom det matta så att lacket inte blir tråkigt.
 
2 lager, men jag hade lätt kunnat komma undan med 1 lager! Rätt tjock formula men appliceringen var enkel och lacket hamnade lätt där jag ville ha den. Såg en smula borststreckigt ut vid appliceringen, men det försvann när lacket torkade. Torkade väldigt fort.,
 
Tyvärr så kan jag även berätta att det är farligt att städa, så mina nagelband tycker inte om mig längre och pekfingernageln paja och ser lite udda ut just nu också... Fick kapa ner naglarna rätt rejält igår kväll, och jag hoppas på att jag kan rätta till formen på pekfingret så fort som möjligt! Men samtidigt så hade jag äntligen en anledning till att rätta till formen på långfingret istället! =)
 
Alla bilder är fotade utomhus i mulet väder och i väldigt disig sol.
 
In English:
Time for the letter P in the ABC Challenge, and my choice is to show you the beautiful matte nail polish "Posh" from Zoya's Mattevelvet Collection that re-released not so long ago.
According to Zoya's website, "posh" is described as a medium cool-toned wine red with metallic red shimmer.
I can't really see the shimmer that much on the nails in it's matte finish, but it's there and gives a slight lustre through the matte surfice to make the nail polish not so boring.
 
2 coats, but I could have gotten away with 1! It is a pretty thick formula but the application was easy and the polish got exactly where I wanted it. It looked a tiny bit brushstroky when I was applying it, but that disappeared when it dried. And this polish dried fast!
 
Unfortunatley I had a cleaning accident, so my cuticles don't like me at all and nail on my indexfinger looks a bit odd right now. Had to cut my nails quite a bit and I'm hoping to be able to fix my nailshape on my indexfinger very soon. But at the same time I finally got a reason to correct my nailshape on my middlefinger instead! =)
 
All pictures are photographed outside in overcast weather and in very hazy sunshine.
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-03-26 10:13:40

Härlig färg, kan tänka mig att det är superfint skimmer med topplack på. fast jag gillar den här lite sidenaktiga finishen också. =9

Svar: Jag kommer att visa detta med topplack imorgon så att du får en jämförelse! =)
Zophie

Postat av: Helena

Publicerad 2015-03-26 16:52:15

Jättefin färg och Zoya är ju en favorit hos mig.

Svar: Ja denna är fantastiskt fin! =)
Zophie

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-03-26 18:27:11

Sååå otroligt snyggt!! :-) Älskar färgen och den matta finishen. :-)

Svar: Tack! Ja denna är riktigt superfin! =)
Zophie

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-03-27 13:44:30

Läckert lack, tänker lite på sidentyg :D

Svar: Ja, det är dessutom myyycket finare i verkligheten än på bild! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela