opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Blå Måndag - Gina Tricot "Blue Space"

Publicerad 2015-03-09 09:06:00 i Allmänt, Blå Måndag, Gina Tricot, Jelly, Temadagar,

Hej på er!
 
Idag tänkte jag vara med på Blå Måndag hos Emelie, besök gärna hennes blogg för fler blå naglar! =)
 
Det var otroligt länge sen jag var med på blå måndag eftersom jag hade ett långt uppehåll i min blogg, men nu tänkte jag försöka hänga med på Blå Måndag när jag har möjlighet!
 
Idag visar jag Gina Tricot "Blue Space" som legat oprövat i några månader och frestat mig med sin skönhet. Det är ett mörkblått jellylack med matta svarta och vita hexagonala glitter i olika storlekar.
2 rätt tjocka lager på naglarna, men det är för att formulan är rätt tjock, men det är ett inte omöjligt lack utan lättarbetat. Jag fick även manipulera lacket lite grann för att sprida ut glittret på naglarna. Och ett stort plus var att jag absolut inte behövde fiska efter glittret i flaskan, men ställde flaskan upp-och-ner i ca 5 minuter innan jag började lacka så att glittret i botten skulle stiga uppåt.
1 lager topplack. Upplevde att torktiden var lite långsam utan.
 
Jag blev i alla fall helt förälskad i detta lack när det hamnat på mina naglar, jellyformulan tillsammans med glittret skapar ett fantastiskt djup och påminner lite om rymden, vilket känns passande med tanke på namnet. Och även fast de svarta glittren knappt syns så anar man dem och det skapar intresse. Jag har i alla fall knappt kunna låta bli att stirra på mina naglar!
 
Alla foton är tagna utomhus i skugga och i sol. Och jag ber om ursäkt för mina såriga nagelband på mina soliga bilder, jag vaknade imorse med trasiga nagelband och jag har ingen aning om vad jag har gjort i sömnen...
 
In English:
Today I am participating in the themeday Blue Monday at Emelie, check out her blog for more blue nails! =)
 
Gina Tricot "Blue Space" is a dark blue jelly polish with matte black and white hexglitters.
2 rather thick coats because the formula is quite thick, but still easy to work with. I had to manipulate the polish a little bit to spread out the glitters on my nails, but not that much. No fishing for the glitters were required, but I put the bottle upsidedown for about 5 minutes before I started, just in case.
1 coat of top coat. The drytime was a little bit slow.
 
I fell totally in love with this polish when I was finished, the jellyformula with the glitters creates a fantastic depth, and it kind of reminds me of space, which is fitting due to the name of this polish. The black glitters doesn't show that much, but you get a hint of them which is an interesting detail. I just can't stop staring at my nails!
 
All pictures are photographed outside in the shade and in the sun. And I apologize for my sore cuticles on the sunny pictures, I woke up with trashed cuticles and have no idea what I have done in my sleep...
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-03-09 09:14:12

Jättesnyggt lack, gillar den där blanka och "squishiga" jellykänslan! =)

Svar: Tack! Jag har förvisso ett lager topplack på, men mest för att jag vill att det ska torka snabbare...
Zophie

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-03-09 11:24:30

Så himla snyggt! Hoppas detta finns kvar i butiker så jag kan köpa det också, galet fint helt enkelt. Påminner lite om de här Mabeline Colorama, men minns inte om det fanns en blå där!?

Svar: Tack! Det fanns kvar när jag kollade igår på en GT-butik i närheten av mig, så jag hoppas att det finns kvar när du har möjlighet att besöka en GT-butik också! Hmm, jo det fanns väl en liknande hos Maybelline, men var inte den mer ljusblå...?
Zophie

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-03-09 11:58:35

Jaa du har rätt. Mer ljusblått. Denna är ju finare! :)

Svar: Det tycker jag med! =)
Zophie

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-03-09 14:06:04

Det är ju bara såå vackert. Gina Tricot blir bara bättre och bättre på att göra lack. :-)

Svar: Tack! =) Jag har rätt många lack Gina Tricot och är faktiskt nöjd med alla hittills. Såg att de fått in nåt supergulligt pastellglitter igår i grönt & vitt och jag är såååå sugen på det! =)
Zophie

Postat av: Blowfish

Publicerad 2015-03-10 10:24:02

Jag gillar verkligen GT! De gör så fina lack emellanåt. Detta påminner om Maybellines, jag har det. Tror inte jag har GTs version än men efter dina bilder får jag lust att shoppa!

Svar: Jag gillar också GT, har rätt många lack från dem! Kul att du gillade detta! Jag har inte Maybellines version och har fått för mig att deras variant är något ljusare än GT's...? Kan ha fel, men detta lacket är otroligt vackert vilket som! =)
Zophie

Postat av: Lackert

Publicerad 2015-03-10 20:23:49

Galet snyggt ju

Svar: Tack så mycket! Det är ett riktigt snyggt lack! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela