opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Orly "Miss Conduct"

Publicerad 2015-03-18 09:48:14 i Allmänt, Orly,

Hej på er!
(In English further down)
 
Idag tänkte jag visa er ett otroligt vackert lack! Jag har alltid älskar Zoya's Blaze, Storm, Dream & Aurora (Payton har jag inte än) som är olika färger av bra täckande jellylack med tonvis av pyttesmå holografiska glitter som ger en spridd holografisk effekt på naglarna när man vistas i solen. Men jag har saknat fler färger av dessa vackra lack än vad Zoya har släppt, och så äntligen, för några veckor sen, så fick jag tag på "Miss Conduct" som är som en syster till Zoya's lack men från märket Orly, och den är i en hallonrosa bas! Woooooow!
 
2 lager, lättlackat & torkar snabbt, vad mer kan man begära?
Det torkar något matt, så ett glansigt topplack behövs.
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen och i skugga.
 
In English:
Today I want to show you an amazing nail polish! I always loved Zoya's Blaze, Storm, Dream & Aurora (I don't own Payton yet), and those polishes are different colored opaque jellybasepolishes with a ton of holographic microglitter that gives a scattered holographic effect in the sun! But I always wanted more colors than Zoya released. And finally, a couple of weeks ago, I got my hands on "Miss Conduct" who looks like a sister to the Zoya polishes I mentioned, but from the brand Orly, and it is in a raspberry pink base! Wooooooow!
 
2 coats, easy to apply and dries fast, what more can you ask for?
Dries a bit dull/matte, so you need a glossy top coat.
 
All pictures are photographed outside in the sun and in shade.
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-03-18 12:10:49

Härligt lack som klädde dig riktigt bra! :D Gillar att du visar lacket i olika ljus också, man ser färgen så mycket bättre. Jag försöker också det, så ofta jag kan i alla fall :)

Svar: Tack så jättemycket! Ja, jag tycker att det är bra att försöka visa i olika ljus, speciellt "riktigt" ljus, då jag upplever att artificiellt ljus kan förändra utseendet på vissa lack. =)
Zophie

Postat av: Michaela/Nagelfager

Publicerad 2015-03-18 13:08:27

Ah den var ju jättefin! PÅminner mycket om aurora fast ändå inte <3

Svar: Tack! Nja, skulle mer säga att detta lack är mer lik Zoya's "Blaze", även om "Blaze" är mer röd.
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela