opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

China Glaze - Let The Beat Drop

Publicerad 2015-05-05 09:13:00 i Allmänt, China Glaze, Glitter,

Hej på er! Hello there!
 
I förra veckan så fick jag hem de 3 nya China Glaze "Neon"-Glittren från deras Electric Nights kollektion som kom ut lite tidigare i år. =)
Tack snälla Malin för att du lät mig sambeställa med dig från Phoenix Beauty Lounge! =)
 
Från vänster / From the left: "Let The Beat Drop", "Point Me To The Party" & "Can I Get An Untz Untz"
 
Jag tänkte börja med att visa er "Let The Beat Drop" som är en mix av små hexglitter och ännu mindre glitterprickar, färgerna på glittren är rosa i 2 olika toner och orange.
Jag har valt att lägga glitterlacken på en vit bas för att verkligen få glittren att framträda så starkt som möjligt!
 
1 duttat lager och lite fiskande & trixande för att få en bra spridning av glittren på naglarna. Alla 3 lacken är i en genomskinlig bas, men just detta lacket så ser basen ut att vara svagt färgad rosa, troligen så har glittren släppt lite färg. Det är i alla fall riktigt läckert och jag ser fram emot att använda detta (och de andra 2) till sommaren när man fått lite solbruna händer! =)
 
Alla bilder är fotade utomhus disig sol och mulet väder.
Tyvärr blev alla bilder disiga och jag såg tyvärr inte detta förrän senare då jag bytt lack...
 
In English:
Last week I got the new China Glaze "Neon"-glitters from the Electric Nights-Collection that came out earlier this year. My good friend Malin ordered them from Phoenix Beauty Lounge, thank you Malin
 
I'm starting off with "Let The Beat Drop" that is a glittermix of small hexglitters and even smallen glitterdots in the colors of 2 different pink shades and orange.
I put the glitters over a white base to really get them to stand out!
 
1 dabbed coat, a bit of fishing and a bit of extra work to get the glitters even on the nails. All theese glitters are in a clear base, but this polish seems to have a slight tint of pink, probably due to "bleedning" glitters. But this is absolutley awesome and I'm looking forward to be using this (and the other 2) in the summer when my hands are a bit tanned!
 
All pictures are photographed outside in hazy sunshine and overcast weather.
Unfortunatley all my pics are a bit hazy, and I didn't notice until I already hade switched polish...
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-05-05 13:44:50

Åååååh så fint det är! Jag är så avis :D Måste skaffa detta!

Svar: Ja det är grymt läckert! Men jag ser fram emot att leka runt lite med det, ska testa det över lite olika färger! =) Imorgon och på torsdag kommer de andra 2 glittren upp i bloggen! =)
Zophie

Postat av: Emelie/Nails and all that jazz

Publicerad 2015-05-05 17:16:57

Riktigt snyggt! Jag köpte bara Point me to the Party, vet inte varför, vill ju ha alla tre!

Svar: Det är riktigt läckert! Du får försöka få tag på de andra två med! =)
Zophie

Postat av: Pernilla Johansson

Publicerad 2015-05-05 19:22:08

Visst är de snygga, jag har två av dem, (inte den gröna) Sen köpte två andra lack i den collectionen.

Svar: De är grymt läckra! Jag visar den gröna idag, så ta en titt! =)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-05-06 08:04:53

Superläckert! Orange och rosa är så läckert i neonglitter, känns verkligen sommar! Passar finfint över vitt!

Svar: Visst är det läckert! Färgkombon är grym ihop, ser fram emot att "leka" med dessa 3 inom en snart framtid! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela