opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

China Glaze "Purple Panic" med stämpling!

Publicerad 2015-05-19 08:32:00 i Allmänt, China Glaze, Nail Art, Neon, Stämpling,

Hej på er! Hello there!
 
Idag tänkte jag visa er China Glaze "Purple Panic" tillsammans med en lite enklare stämpling.
"Purple Panic" ("PP") är ett otroligt vackert "neonigt" lack, men formulan är tyvärr lite jobbig.
3 lager, och då lade jag ändå en vit bas under då jag hoppades på att det hade hjälpt att få "PP" lite lättare att jobba med, men i efterhand så tror jag att det inte hade behövts en vit bas alls då "PP" känns rätt pigmenterad på egen hand. Streckigt och fläckigt på de första 2 lagren men jämnar ut sig på det 3e. 1 lager glansigt topplack, då "PP" torkar matt.
 
Stämplingen är gjort med ett skirt metalliclack i grönt från Nordic Cap, och tanken var att få en skir och lite "mildare" stämpling. Dessutom så behöver jag träna på stämpling, så att använda ett skirt lack gav mig utrymme för små misstag. ;)
 
Alla bilder är fotade utomhus i sol & skugga.
 
In English: Today I'm showing you China Glaze "Purple Panic" with an easier stamping.
"Purple Panic" is an absolutly gorgeous neon polish, but the formula is kind of crappy.
3 coats over a white base, but I really don't think that a white base was required now in retrospect, since "PP" feel quite opaque on its own. Patchy and streaky on the first 2 coats but evens out on the 3d coat. 1 coat of a shiny top coat, ""PP" dries matte on its own.
 
The stamping is made using a sheer green metallic polish from Nordic Cap, and I wanted a sheer and subtle stamping. I need to practice on my stamping, so that is why I used a sheer polish to give me a chance to do smaller faults. ;)
 
All pictures are photographed outside in the sun and in shade.
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Publicerad 2015-05-19 11:50:35

Riktigt snyggt!! :-) Både mönstret och färgerna.

Svar: Tack! Ja det blev himla fint tillsammans! =)
Zophie

Postat av: Nailshop

Publicerad 2015-05-19 21:05:50

Fina naglar!

Svar: Tack så mycket! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela