opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Grön Onsdag - Nordic Cap "NP51"

Publicerad 2015-05-27 10:04:08 i Allmänt, Grön Onsdag, Temadagar,

Hej på er! Hello there!
 
Dags för en skön & Grön Onsdag hos Karin! Idag tänkte jag visa er ett metalliclack som jag överraskande nog gillar mycket bättre än vad jag först trodde att jag skulle göra!
 
Nordic Cap "NP51" är som sagt ett grönt metalliclack med guldiga undertoner som gör att det nästan ser lite duokromt ut. Fantastiskt fint faktiskt! Och detta går att hitta på City Gross för en ynka tia, om man har tur!
 
2 lager, rätt tjock formula men inte speciellt svårapplicerat. Jag upplevde däremot att det blev lite tjockare ju längre tid flaskan var öppen, nån annan som upplevt detsamma?
Blir rätt mycket borststreck direkt när man applicerar det, så försök att måla med raka drag, men de mesta av borststrecken försvinner när det torkar till min stora lycka! Och sitter man inte och stirrar på naglarna alltför nära ögonen så syns det knappt några borststreck alls! På mina bilder syns borststrecken, men på riktigt ser man bara en snygg grön färg! 1 lager topplack.
 
Alla bilder är fotade utomhus i soligt och mulet väder.
 
In English:
Time for Green Wednesday at Karin! Today I'm showing you a metallicpolish that I surpricingly liked more than I thought I would.
 
Nordic Cap "NP51" is, like I said, a very green metallicpolish with gold undertones that almost makes it look slightly duochrome. It is very pretty! And you can buy it for 10SEK (about 1 euro / 1 dollar) at a grosery store called "City Gross".
 
2 coats, a quite thick formula but not hard to apply. But I got the feeling of it thicken up more the longer the bottle was open.
It is very brushstrokey when you apply it, so try to paint straight lines, but most of the brushstrokes disappears when the polish dries, and that ade me really happy! And if you don't put your nails too close to your eyes you hardly won't see any brushstrokes at all! In my pictures you will see brushstrokes, but in real life you will just see a pretty green! 1 coat of top coat.
 
All pictures are photographed outside in sunny and overcast weather.
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-05-27 12:05:42

Snyggt! Gillar den guldiga flashen!

Svar: Ja, jag blev glatt överraskad av detta lack! =)
Zophie

Postat av: Anki

Publicerad 2015-05-27 12:05:59

Det var ett fint lack, men ogillar när det blir streck o annat elände:)

Svar: Ja man måste vara lite försiktig vid appliceringen, men på normalt avstånd så syns knappt strecken. Men det är finare i verkligheten än på bild =)
Zophie

Postat av: Emelie/Nails and all that jazz

Publicerad 2015-05-28 18:21:56

Jag brukar normalt inte gilla den här sortens lack, men detta var rätt fint!

Svar: Det är finare i verkligheten dessutom, och för en tia så kan det vara värt att prova det! ;)
Zophie

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-06-09 13:03:51

Åh hoppas jag köpte det här lacket, det var ju superfint på :D

Svar: Visst är det fint! Jag hoppas att jag hittar det liknande som är blågrönt också, för det är också läckert (i flaskan iaf)! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela