opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Grön Onsdag - Ztiz "16"

Publicerad 2015-05-13 11:24:58 i Allmänt, Grön Onsdag, Temadagar, Ztiz,

Hej på er! Hello there!
 
Dags för Grön Onsdag hos Karin och idag tänkte jag visa er ett riktigt fint pastellgrönt cremelack från budgetmärket Ztiz nr "16". Ztiz går att köpa på Dollarstore och kostar 10 kronor per flaska.
 
3 lager, rätt tjock & "krämig" formula och blir rätt strimmigt och fläckigt på de första lagren, men byggs på fint på 3. Det jämnar ut sig själv till viss del, men för att få en riktigt slät yta så behövs det topplack.
 
Alla bilder är fotade utomhus i mulet väder.
 
In English:
Time for Green Wednesday at Karin, and today I'm showing you a pretty pastel green cremepolish from the budget brand Ztiz, no. "16". You can find Ztiz at the Swedish store Dollarstore and it costs 10 SEK (about 1 euro / 1 dollar).
 
3 coats and a pretty thick and "creamy" formula, it applys streaky and patchy on the first coats but evens out quite nicely on the third coat, but to get it really smooth you need to add a top coat.
 
All pictures are photographed outside in overcast weather.
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Kinga

Publicerad 2015-05-13 12:09:56

Det va verkligen fint för en enstaka tia =)

Svar: Visst är det! Och för en tia tänker jag inte klaga på att det var den typiska pastellformulan som är lite jobbig heller! =)
Zophie

Postat av: ingegerd karlsson

Publicerad 2015-05-13 15:12:31

håller med, verkligen fint lack!!

Svar: Och det passar superbra denna årstid! =)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-05-13 18:22:59

Härlig grön färg, rena rånet med en tia ju. =)

Svar: Ja det är både fint & billigt! =)
Zophie

Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Publicerad 2015-05-13 20:27:16

Härlig nyans!

Svar: Visst är det! =)
Zophie

Postat av: Emelie/Nails and all that jazz

Publicerad 2015-05-13 22:33:59

Väldigt fint! Har sett det här märket men inte vågat köpa, har fått för mig att det skulle vara dåligt. Men då kanske jag ska testa ändå :)

Svar: Jag tycker att du kan våga prova, men många reagerar på att det luktar lite konstigt och formulan kanske inte alltid är tipptopp, men hur mycket kan man egentligen klaga på ett lack som kostar 10 kr? ;)
Zophie

Postat av: Anki

Publicerad 2015-05-14 08:38:52

Jättefint lack. Men efter att ha testat Nordic cap är jag nu lite skrajsen för billigt. Men man vet ju aldrig...finns ju undantag ju.

Svar: Jag föredrar Ztiz före Nordic Cap alla dagar i veckan. Men det är klart, det finns ju både bättre & sämre lack av "alla" märken, och hur mycket kan man egentligen klaga på ett lack för 10 kr? ;)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela