opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge - S: China Glaze - Strawberry Fields

Publicerad 2016-04-04 12:01:53 i ABC Challenge, China Glaze, Glassfleck,

Hej på er! Hello there!
 
Då var det dags för bokstaven S för mig i LackyCorners ABC Challenge och idag väljer jag att visa er det fina "Strawberry Fields" från China Glaze "Summer Days"-kollektion som kom 2009.
 
"Strawberry Fields" är ett mellanrosa crellylack med massor av glassflecks i guld. Sött & fint, speciellt i solen, men faller något platt i mulet väder.
 
4 lager och jag ser fortfarande relativt mycket av min fria nagelkant på vissa naglar... I övrigt så var formulan bra med något rinnig så man bör tänka på att inte ha för mycket lack på penseln. 1 lager topplack.
 
"Strawberry Fields" is a medium pink crellypolish with tons of gold glassflecks. It's cute and pretty, especially in sunshine, but feels a bit bland in overcast weather.
4 coats and I can still see some visible nail line on some of my nails... Pretty good formula but a bit runny. 1 coat of top coat.
 
Alla bilder är fotade i mer eller mindre disigt solljus.
All pictures are photographed in more or less hazy sunshine.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela