opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge - W - Superchic Lacquer - Wake Me Up

Publicerad 2016-04-18 09:03:46 i ABC Challenge, Holo, Superchic Lacquer,

Hej på er! Hello there!
 
Då var det dags för bokstaven W för mig i LackyCorners ABC Challenge och idag väljer jag att visa er det underbara "Wake Me Up" från Superchic Lacquers "Dreamology" kollektion som kom hösten 2015.
 
"Wake Me Up" är ett mörkt bär-rött holografiskt lack som inte varit i min samling speciellt länge, men jag behövde något på naglarna som gick snabbt, och alla lack i "Dreamology"-kollektionen täcker på 1 lager! Men på grund av deras opacitet så kan de färga av sig på naglarna, så baslack är ett hett tips att använda, jag har till och med använt 2 lager baslack.
 
1 lager på alla fingrar utom långfingret som har 2 lager. Och jag vet inte om det beror på min applicering, för att det är 2 lager på långfingret eller något annat, men jag upplever att den holografiska effekten kom fram betydligt mer på långfingret. Appliceringen var enkel, formulan riktigt bra och inga konstigheter alls. 1 lager topplack.
 
"Wake Me Up" is dark berry red holographic nail polish. And due to the high pigmentation a basecoat is recommended for all the polishes in the "Dreamology"-Collection, I even used 2 coats of basecoat.
1 coat on all fingers except my middlefinger that has 2 coats. And I don't know if it is because of my application, that I have 2 coats on my middlefinger or something else, but I think that the holographic effect came out much stronger on my middlefinger than on the other fingers. 1 coat of top coat.
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen.
All pictures are photographed outside in the sun.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela