opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

China Glaze - Come Rain Or Shine

Publicerad 2016-08-01 08:53:13 i Blå, Blå Måndag, China Glaze, Skimmer,

Hej på er! Hello there!
 
Måndag igen och blått ska visas, trots att vår värdinna för temadagen Blå Måndag är på smekmånadsresa!
Idag så visar jag ett relativt nytt och väldigt snyggt lack från China Glaze vårkollektion 2016 "House Of Color".
 
China Glaze "Come Rain Or Shine" är ett mörkare mellanblått, typ jeansblått, lack med ett vackert rosa skimmer, och jag bara älskart! Men det känns tyvärr inte så somrigt (säger jag som vill ha typ uteslutande neon, holo & glitter på sommaren), så detta passar nog bättre till våren/hösten för min del.
 
2 lager, något rinnig och samtidigt lite klistrig formula, så lite svårapplicerat tills man kommit på "knepet". Rätt mycket lack rinner ner mot penseln från stammen, så man får droppa av rätt mycket lack tillbaka ner i flaskan. Jag kan ana min fria nagelkant i vissa ljus & vinklar, men det är så svagt att det inte bekymrar mig det minsta, men vissa kanske vill ha ett tredje lager pga detta. 1 lager toppplack.
 
China Glaze "Come Rain Or Shine" is darker medium blue, like jeans-blue, with a beautiful pink shimmer. I love this! But personally I prefer brighter colors in the summer and theese types of colors in the spring and fall.
2 coats, a bit runny and gloopy formula, a bit difficult to apply until you "understand" how the polish works. Quite a bit of polish runs down the stem onto the brush, so you need to put a bit back into the bottle. I can almost see my visible nail line in some lights and angles, but not enough that it bothers me, but some might want to use a third coat. 1 coat of top coat.
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen.
All pictures are photographed outside in the sun.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela