opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

China Glaze - Highlight Of My Summer

Publicerad 2016-08-10 08:40:06 i China Glaze, Creme, Grön Onsdag, Grönt, Neon, Neonpastell,

Hej på er! Hello there!
 
Dags för Grön Onsdag hos Karin igen och jag visar er ett vackert pastell-neon idag som inte den blyge bör ha på sig då färgen nästan sticker i ögonen!
 
China Glaze "Highlight Of My Summer" är ett ljust & lysande pastell-neongrönt cremelack med en droppe blått i som nästan lyser inifrån! Det är galet vackert! Det är lite mer grönt i verkligheten än på mina bilder.
 
3 lager, lite rinnig formula som blir streckigt och fläckigt på de första två lagren, men med ett något tjockare tredje lager så jämnar det ut sig fint, och med 1 lager topplack på det så blir det tip top.
 
China Glaze "Highlight Of My Summer" is a light, bright pastel-neongreen cremepolish with a drop of blue in it. It almost shines from within! It's crazy beautiful and a bit more green than in my pictures.
3 coats, a bit runny formula that gets streaky and patchy on the first two coats, but evens out nicely with a slightly thicker third coat, and with 1 coat of top coat on top it gets perfect!
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen.
All pictures are photographed outside in the sun.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2016-08-10 08:44:44

Underbart lack, inte helt olikt mitt för dagen:)Älskar knalliga kulörer.

Svar: Jag var in och kikade på ditt, jag älskar det lacket också! =)
Zophie

Postat av: CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö

Publicerad 2016-08-10 09:20:06

Egentligen är jag lite mätt på den här typen av nyanser, men det här vann på att det lyser så. Häftigt, kan tänka mig att det är kul till nailart också.

Svar: Så länge det är sommar så kommer jag att ha knalliga naglar, älskar neoner & lysande lack! Detta är jag väldigt sugen på att göra nån rolig nail art med då jag också tror att det skulle passa bra till det. =)
Zophie

Postat av: Nailtastic

Publicerad 2016-08-10 09:36:05

Jag ÄLSKAR verkligen färgen, den är ljuvlig! Men håller med om att formulan är lite stökig, men när resultatet är så underbart så är det värt mödan. :-)

Svar: Jag älskar också färgen! Helt klart värt den lite tråkiga formulan, men finns betydligt sämre formulor på lack som inte är värt det. ;)
Zophie

Postat av: ingegerd

Publicerad 2016-08-10 09:37:45

så himla fint , gillar neoner passar så bra till sommaren!!

Svar: Visst är det underbart! Och så länge det är sommar så blir mina naglar lackade med neoner! =)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2016-08-10 17:34:56

Så läckert med den där lysande, mintiga färgen! Och augusti är en sommarmånad tycker jag, så än är det läge för neoner! =)

Svar: Ja visst är det läckert! Jag kommer att försöka visa en hel drös med neoner nu innan augusti är slut. =)
Zophie

Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Publicerad 2016-08-10 21:07:15

Underbart vackert!

Svar: Visst är det! =)
Zophie

Postat av: Marina

Publicerad 2016-08-10 22:35:40

Helt underbar färg!

Svar: Visst är det! =)
Zophie

Postat av: Tezzilicious - A Nail & Beauty Blog

Publicerad 2016-08-12 10:43:53

Det här va en neon i min smak! Super fint!

Svar: Visst är det läckert! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela