opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

China Glaze - Pack Lightly

Publicerad 2016-08-04 08:49:32 i China Glaze, Creme, Skimmer,

Hej på er! Hello there!
 
Idag tänkte jag visa ett lack som jag tycker är väldigt vackert men tyvärr hemsk att jobba med, vilket jag visste när jag köpte det, men färgen är så vacker att jag ville ge det en chans!
 
China Glaze "Pack Lightly" är ett ljust rosatonat persikofärgat cremelack med ett fint guldskimmer. Jag älskar färgen, men hatar att lacka med det.
 
5 lager, rätt okej formula och inte så svårt att lacka med, men tyvärr så det blir streckigt, fläckigt och jag kunde inte för mitt liv få till det snyggt på färre lager... Nästa gång ska jag däremot lägga det över en liknande färg som är mer jämn och se om jag kan få till det bättre. 1 lager topplack.
 
China Glaze "Pack Lightly" is a pinktoned peach cremepolish with a subtle gold shimmer. I love the color, but hate how you get it on to your nails...
5 coats, decent formula and not that hard to use, but it gets streaky, patchy and I couldn't get it even in fewer coats... Next time I'm going to try it over a more even polish in a similar color and see if I can get it to work better. 1 coat of top coat.
 
Bilderna är fotade utomhus i solen, i mulet väder och inomhus.
The pictures are photographed outside in the sun, in overcast weather and indoors.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: ingegerd

Publicerad 2016-08-04 11:32:57

oj det va många lager,,,synd för det är en fin färg.

Svar: Ja, det är så synd att man behöver så många lager... Men har inte gett upp om det och ska testa det över ett annat lack. =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela