opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

China Glaze - We Got The Beet

Publicerad 2016-08-23 08:26:18 i China Glaze, Jelly, Mikroglitter, Skimmer,

Hej på er! Hello there!
 
Idag tänkte jag visa ännu ett lack ur China Glaze sommarkollektion 2016 "Lite Brites".
Jag har mixade känslor för detta lack, jag vet inte om jag gillar det eller om det känns som att det kom under "fel" säsong? För mig känns detta mer höst än sommar.
 
China Glaze "We Got The Beet" är ett rödtonat lila jellylack med vita (?) mikroglitter & kopparskimmer.
 
3 lager, bra men något tjock formula som gör den enkel att kontrollera och applicera. Torkar något knottrigt, och jag vet inte om det ska vara ett strukturlack eller inte, så jag valde att ha på 1 tjockare lager topplack.
 
China Glaze "We Got The Beet" is a redtoned purple jellypolish with white (?) microglitters and a very pretty coppershimmer. I don't know if I like it or if I just wore it during the "wrong" season? It feels more fall to me than summer.
3 coats, a good but quite thick formula that makes it easy to control and apply. Dries kind of gritty, and I don't know if its meant to be textured or not, so I use 1 thicker coat of top coat.
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen.
All pictures are photographed outside in the sun.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela