opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Smitten Polish - Pigment Of My Imagination

Publicerad 2016-08-31 08:44:00 i Grön Onsdag, Jelly, Skimmer, Skir, Smitten Polish,

Hej på er! Hello there!
 
Dags för Grön Onsdag hos Karin igen och jag hoppas att hon godkänner mitt lackval den här veckan trots att det inte är helt grönt.
 
Smitten Polish "Pigment Of My Imagination" är ett skirt blålila jellylack med ett väldigt starkt grönt skimmer, det är otroligt vackert!
 
5 (!) lager, rätt tunn & något rinnig formula, men det ger inte speciellt stora problem att lacka med ändå. Väldigt skirt, men torkar rätt snabbt så att det inte gör nåt att det behövs många lager, men kan nog ge fantastisk effekt över andra mer täckande lack med bara 1-2 lager.
 
Smitten Polish "Pigment Of My Imagination" is a sheer blue/purple jelly with a very strong green shimmer, it's so pretty!
5 (!) coats, a quite thin and a bit runny formula, but not that hard to apply. It's very sheer but dries pretty fast, so the may coats doesn't bother me too much, but I bet that it gives an awesome effect over more opaque polishes with 1-2 coats.
 
Alla bilder är fotade utomhus i sol & skugga.
All pictures are photographed outside in the sun and in shade.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Lottsky

Publicerad 2016-08-31 09:01:02

Mnååååh så läckert! Älskar den här typen av skimmerlack, Smitten kan sina lack, helt klart!

Svar: Ja, jag blev helt saligt av lycka när jag lackade på detta! =)
Zophie

Postat av: Helena

Publicerad 2016-08-31 14:01:39

Riktigt snyggt! Testa att måla över svart eller mörkgrönt. Lär bli kanonfint och då behöver du inte 5 lager.

Svar: Ja, nästa gång så tänker jag lägga det på en mörk bas, troligen mörkblått, mörklila eller svart. =)
Zophie

Postat av: ingegerd

Publicerad 2016-08-31 20:42:12

sååå läckert!!!!men jag håller med Helena,,fem lager!!

Svar: Det torkade ju som sagt rätt snabbt då formulan var tunn, så det var inte så farligt med 5 lager egentligen, men nästa gång blir det att lägga det över nån mörk bas (mörkblått, mörklila eller svart).
Zophie

Postat av: Tezzilicious - A Nail & Beauty Blog

Publicerad 2016-09-01 14:30:32

Verkligen ett magiskt nagellack, jag gillar det :D

Svar: Visst är det vackert! =)
Zophie

Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Publicerad 2016-09-02 17:28:09

Otroligt vackert!

Svar: Visst är det! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela