opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge - B: China Glaze - But Of Corpse

Publicerad 2016-02-04 10:05:10 i ABC Challenge, China Glaze, Strukturlack,

Hej på er! Hello there!
 
Då var det dags för bokstaven B i LackyCorners ABC Challenge och idag väljer jag att visa er ett läckert lack från China Glaze Halloweenkollektion 2014 - Apocalypse of Color.
 
"But Of Corpse" är ett lite mysko metalliclack med ett guldskimmer och pyttesmå svarta mikroglitter. Det torkar något matt med lite struktur. Enligt mig är det superläckert, men det är troligen inget för alla! Hahaha!
 
Formulan är inte jättetrevlig då den är tjock, lite klumpig men täcker väl och det torkar supersnabbt, så snabbt att det nästan börjar torka i flaskan, så man får försöka arbeta snabbt och göra så få borstdrag som möjligt, annars finns risken att du drar med dig lacket av nageln med borsten.
Men man vänjer sig rätt snabbt vid formulan, så man kan få till det snyggt och bra på 2 lager, och är man riktigt duktig & försiktig så kan man troligen få till det på 1 lager.
It's an opaque polish, but thick and a bit goopy formula and it dries superfast. I used 2 coats, but if you are really good at painting your nails you might get away with 1 coat.
 
Bilderna är fotade utomhus i solen och i skuggan.
All pictures are photographed outside in the sun and in shade.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Nageldraken

Publicerad 2016-02-04 13:02:08

Det där var ett riktigt, riktigt lackert lack! Precis min kopp te!

Svar: Visst är det läckert! Finns nagelgiganten.se ;)
Zophie

Postat av: Nageldraken

Publicerad 2016-02-05 00:29:32

Frestande... Men jag har så många otestade lack att jag inte får köpa fler just nu. :-P

Svar: Hehehe, men du vet att det finns där, om utifall ;)
Zophie

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-05 09:27:55

Det här är så läckert! Men ja jag reagerade också på att det torkade galet snabbt när jag bar det, man får vara effektiv under lackningen!

Svar: Ja det är himla läckert! Och helt klart värt mödan när man lackar, för nu har jag ju haft det på naglarna i nån dag och jag gillar det bara mer & mer! =)
Zophie

Postat av: Helena

Publicerad 2016-02-05 18:24:55

Vilket annorlunda lack! Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om det.

Svar: Det är väldigt speciellt, men personligen så gillar jag det jättemycket för att det är annorlunda, och det är dessutom snyggare i verkligheten än på mina bilder! ;)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela