opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge - C: Different Dimension - Christmas at Tiffany's

Publicerad 2016-02-08 10:38:08 i ABC Challenge, Crelly, Different Dimension, Glitter, Holo,

Hej på er! Hello there!
 
Då var det dags för bokstaven C i LackyCorners ABC Challenge och idag väljer jag att visa er det otroligt fina och vintriga Different Dimension "Christmas at Tiffany's", även om det känns som att våren är på ingång här i Gävle!
 
Det är en "tiffanyblå" (turkosblå) crelly med en massa glitter i olika former & storlekar, jag ser stjärnor, hexagoner, cirklar & fyrkanter i vitt matt glitter och holografiskt silver glitter samt ett fint holografiskt skimmer.
 
Lacket var relativt enkelt att lacka med, men ibland fick man med mycket glitter och då fick man vara försiktig så att man inte drog av det från nageln med penseln, så man kan behöva dutta lite lätt med penseln emellanåt.
Jag fick fiska lite efter det största cirkelglittret och lägga det där jag ville ha det på nageln med hjälp av en tandpetare, men övriga glitter var det egentligen inga problem att få tag på, men jag lät min flaska stå upp och ner i ungefär 10-15 minuter innan jag använde det och snurrade penseln lite lätt i flaskan för att få med en del.
 
Jag har använt 2 lager, men tror att man ibland kan behöva 3 då det blev något fläckigt på vissa naglar. Lacket torkar dessutom ner så att glittret lägger sig "ovanpå", så jag rekommenderar 1-2 lager med ett tjockare lager topplack för att "binda ihop" lacket med glittret och skapa en någorlunda slät yta.
I used 2 coats, but you might need 3 because of some patchyness. The base dries down and the glitter rises, so 1-2 coats of a thicker top coat is recomended.
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen och i skuggan men flaskbilden är fotad inomhus.
All pictures are photographed outside in the sun and in shade, except for the bottleshot that is taken indoors.
 
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2016-02-08 17:38:09

Det här tyckte jag var riktigt fint.

Svar: Visst är det! =)
Zophie

Postat av: ingegerd

Publicerad 2016-02-08 21:07:58

snyggt!!tycker dock det är lite svårt med dessa nagellack , men det är väl bara för jag inte har den tiden att sitta o pilla med det.få bli när barnen blir lite större.

Svar: Visst är det fint! Det är lite pill, men helt klart värt det om man har tiden, har själv inga barn, men en krävande valp! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela