opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Grön Onsdag: Superchic Lacquer - No Rest For The Wicked

Publicerad 2016-06-15 09:48:55 i Grön Onsdag, Grönt, Holo, Superchic Lacquer,

Hej på er! Hello there!
 
Idag tänkte jag delta på Grön Onsdag hos Karin på Vacker & Underbar med ett riktigt underbart lack!
 
Superchic Lacquer "No Rest For The Wicked" är ett vackert smaragdgrönt lack med linjär holografisk effekt. Och wow! Jag trodde faktiskt inte att jag skulle gilla det här lacket så mycket som jag gjorde!
 
2 lager, det hade räckt med 1, men som vanligt så upplevde jag att den holografiska effekten blev starkare med 2 lager. Bra formula och rätt lätt att applicera. 2 lager baslack (utifall det färgar av sig), 1 lager topplack.
 
Superchic Lacquer "No Rest For The Wicked" is a darker emerald green with a liear holographic effect. And wow! I didn't think that I would like this polish as much as I did!
2 coats, 1 had been enough, but I think that the holographic effect gets stronger with 2 coats. Good formula and pretty easy to apply. 2 coats of base coat (in case of staining), 1 coat of top coat.
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen utom den sista som är fotad inomhus med blixt.
All pictures are photogarphed outside in the sun except for the last one that is photographed indoors with flash.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö

Publicerad 2016-06-15 10:43:53

Vackert-dock lite mätt på just denna nyans och holo. Men skuggbilderna har ett väldigt vackert skimmer.

Svar: Tur att vi alla är olika =)
Zophie

Postat av: ingegerd

Publicerad 2016-06-15 13:16:26

gahh så fint det är!!måste upp på min önskelista!!

Svar: Det var överraskande fint när det hamnade på naglarna =)
Zophie

Postat av: Nailtastic

Publicerad 2016-06-15 15:24:01

Alltså det är inte klokt vad vackert det här är! Det åker raka vägen upp på önskelistan. :-)

Svar: Helt rätt! Den är otroligt fin! =)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2016-06-15 18:25:10

Oooh, aaaah, så snyggt!

Svar: Visst är det! =)
Zophie

Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Publicerad 2016-06-15 21:41:13

Underbart, älskar det!

Svar: Visst är det underbart! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela