opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Superchic Lacquer - Lucid LaLa Land

Publicerad 2016-06-13 08:56:28 i Blå, Blå Måndag, Holo, Superchic Lacquer,

Hej på er! Hello there!
 
Idag tänkte jag köra blått igen, eftersom måndagar brukar vara blå i nagellacksbloggvärlden.
 
Superchic Lacquer "Lucid LaLa Land" från Dreamology-kollektionen 2015 är ett vackert djupblått lack med linjär holografisk effekt.
 
2 lager, men det täcker helt på 1 lager, men jag upplever att den holografiska effekten är mer tydlig med 2 lager. Bra formula men något rinnig & relativt enkel att applicera. 1-2 lager baslack rekommenderas då det kan färga av sig om man har otur.
Tyvärr chippade det på mig inom 24 timmar, trots 2 lager baslack, 2 lager lack & 1 lager topplack, så jag blev lite besviken.
 
Superchic Lacquer "Lucid LaLa Land" is a beautiful deep blue polish with a linear holographic effect.
2 coats, but 1 coat is actually completley opaque, but I choose to do 2 because I think that the holographic effect stands out more with 2 coats. Good formula but a bit runny and kind of easy too apply. 1-2 coats of base coat is recommended because it can stain if you are unlucky.
Unfortunatley it chipped on me in less than 24 hours, eventhough I had 2 coats of base coat, 2 coats of polish and 1 coat of top coat, so I got a bit disappointed.
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen.
All pictures are photographed outside in the sun.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-06-13 13:04:02

Gillar den mättade nyansen, otroligt vacker!

Svar: Den var svårfångad på bild men fortfarande otroligt vacker! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela