opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge - J: Models Own - Jack Frost

Publicerad 2016-03-08 12:00:22 i ABC Challenge, Glitter, Models Own,

Hej på er! Hello there!
 
Då var det dags för bokstaven J för mig i LackyCorners ABC Challenge och idag väljer jag att visa er ett sött glitter från Models Own som heter "Jack Frost" som jag lade över China Glaze "Lotus Begin", kombinationen känns passande såhär i mars då våren försöker lossa vinterns grepp. =)
 
"Jack Frost" är ett iriserande/"regnbågsskimrande" smått hexagonalt glitter i en genomskinlig bas som förändras beroende på vilken basfärg du lägger det på.
Hade jag varit smart så hade jag målat alla naglar i olika färger för att sedan lagt 1-2 lager av "Jack Frost" ovanpå, men smartheten hade nog redan gått och lagt sig när jag halvsovandes lackade naglarna kl 23.30 igårkväll...
 
1 lager "Jack Frost" över "Lotus Begin" förutom på ringfingret där jag hade 2 lager av "Jack Frost".
Man får med mycket glitter, men en enklare omrörning av penseln i flaskan gör att man får med ännu mer.
Formulan är något tjock och nästan lite seg, men inte svår att använda. 1 lager topplack.
 
"Jack Frost" is an iridescent small hexglitter in a clear base. I used 1 coat over China Glaze "Lotus Begin" on all fingers except for the ringfinger were I used 2 coats.
You get a lot of glitter on the brush, but an easy swirl picks up even more glitter. A bit thick and almost gloopy formula, but not hard to use. 1 coat of topcoat.
 
Alla bilder är fotade utomhus i mulet väder.
All pictures are photographed outside in overcast weather.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Emelie/Nails and all that Jazz

Publicerad 2016-03-09 19:34:07

Jag gillar den här typen av glitter! Och det var en fin kombo ovanpå det lila, väldigt vårigt.

Svar: Tack! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela