opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge - L: Zoya - Leslie

Publicerad 2016-03-11 10:01:00 i ABC Challenge, Creme, Skimmer, Zoya,

Hej på er! Hello there!
 
Då var det dags för bokstaven L för mig i LackyCorners ABC Challenge och idag väljer jag att visa er det vackra Zoya "Leslie" från deras vårkollektion 2015 "Delight".
 
"Leslie" är ett ljust syrénlila pastellcremelack med massor av turkosgrönt skimmer. Det är vackert, vårigt och känns perfekt en för en solig vårdag som denna!
 
2 lager, bra formula men liiite rinnig, täcker lite ojämnt på första lagret men jämnar ut sig fint på andra, men jag kan tänka mig att om man gör riktigt tunna lager att man behöver 3 lager. Skimret syns riktigt bra i rätt ljus och ger lacket det lilla extra, trots att basen är täckande vilket känns bra, då skimmer gärna försvinner i för täckande lack.
Men! Det är grymt svårt att fånga den turkosgröna färgen på skimret på bild, jag har provat utomhus, inomhus, i sol, skugga, olika lampor & lysrör...
 
"Leslie" is a light pastel lavender creme with tons of turquoise-green shimmer. Perfect for a sunny spring day, like today!
2 coats, good formula but a liiiittle bit runny. It covers slightly uneven on the first coat but it evens out nicely on the second, but If you do really thin coats you probably need 3 coats. The shimmer reallt stands out in good light and gives this polish that little extra something something, which is nice!
But, it was really hard to capture the correct color of the shimmer, I've tried outside, inside, in sunlight, in shade and different artificial lights inddors...
 
Alla bilder är fotade utomhus i sol och i skugga, en inomhusbild samt en flaskbild
All pictures are photographed outside in the sun and in shade, one indoors and a bottleshot.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2016-03-12 14:28:40

Fint, men inte riktigt i min smak.

Svar: Tur att vi alla gillar olika! =)
Zophie

Postat av: Sara R

Publicerad 2016-03-14 17:06:18

I love this color!

Svar: Me too! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela