opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

ABC Challenge - M: Deborah Lippmann - Mermaid's Dream

Publicerad 2016-03-15 10:22:24 i ABC Challenge, Deborah Lippmann, Glitter,

Hej på er! Hello there!
 
Då var det dags för bokstaven M för mig i LackyCorners ABC Challenge och idag väljer jag att visa er det otroligt vackra "Mermaid's Dream" från Deborah Lippmann. Åhhh, det är sååå fiiint!
 
"Mermaid's Dream" är ett slags ljust blågrönturkost metalliclack med guld & grönt skimmer samt blå mikroglitter. Och jag bara älskart! Det får mig att tänka på tropiska hav, paraplydrinkar och vita sandstränder!
 
3 lager, men kan nog täcka på 2. Formulan är bra, lite skir på första lagret men täcker riktigt bra på andra och perfekt på 3. Enkel att använda. Torkar till en fin sandfinish, så topplack kan vara att föredra men är inget måste. Jag använde 1 lager topplack som inte ger det en helt slät yta, men samtidigt inte tar bort allt av den lilla sandiga känslan som finns.
 
"Mermaid's Dream" is a light greenblueturquoise metallic polish with green and gold shimmer and small blue glitters. And I just love it!
3 coats, but you can get away with 2. Good formula, a little bit sheer on the first coat, but builds up nicely with 2 and perfect with 3. Easy to use. Dries a bit gritty and textured, so a top coat can be used, but you don't have to. I used one coat of top coat that smooths out enough but not completley.
 
Alla bilder är fotade utomhus i lite halvmulet väder.
All pictures are photographed outside in slightly overcast weather.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: ingegerd

Publicerad 2016-03-15 20:11:38

detta är så fint!!=)

Svar: Visst är det! =)
Zophie

Postat av: Helena

Publicerad 2016-03-21 18:19:42

Alltså jag är nog en av de enda som inte precis gillar det här lacket. Vet inte riktigt vad problemet är för färgen är ju jättefin egentligen.

Svar: Tur att vi alla gillar olika! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela