opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

China Glaze - Gone Glamping

Publicerad 2016-05-25 08:39:25 i China Glaze, Duochrome/Multichrome, Grön Onsdag, Grönt,

Hej på er! Hello there!
 
Idag tänkte jag delta på Grön Onsdag hos Karin på Vacker & Underbar med detta tjusiga duokroma lack från China Glaze som heter "Gone Glamping" och kommer från 2015's höstkollektionen "Great Outdoors".
 
"Gone Glamping" är ett duokromt lack som skiftar från grönt till guld/brons och med en hint av blått längst ut på kanterna. Det känns lite udda färgmässigt, men är ändå tjusigt.
 
3 lager, är väldigt skirt på första lagren men täcker bra på 3. Lite rinnig formula och man måste försöka att applicera det med raka borstdrag för att minimera de rätt tydliga bortstrecken som uppstår, men som till viss del försvinner när lacket börjar torka.
 
"Gone Glamping" is a duochrome polish that skifts from green to gold/bronze and has a hint of blue at the edges. It looks a bit odd, but is still pretty.
3 coats, very sheer on the first coats but gets opaque on the third. A bit runny fomula and you have to a apply it with straight lines to minimize the visible brushstrokes, but they disappear a bit when it dries.
 
Alla bilder är fotade utomhus i mulet väder.
All pictures are photographed outside in overcast weather.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Lottsky

Publicerad 2016-05-25 17:41:12

Det där ser riktigt fint ut, det är så läckert med duokromt! :)

Svar: Ja, själv tycker jag att det är lite udda men fint!
Zophie

Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Publicerad 2016-05-25 21:17:50

Ååh så läckert! :D

Svar: Visst är det! =)
Zophie

Postat av: ingegerd

Publicerad 2016-05-25 21:35:18

jag har det själv och jag gillar det!!

Svar: Jag gillade det mer när det väl kom på mina egna naglar, var lite tveksam innan då färgen känns en smula udda!. =)
Zophie

Postat av: Shortylegsbeauty

Publicerad 2016-05-26 21:39:08

Ååh herreguud så vackert :O
Alltså jag är så svag för duokroma lack.. jag blir riktigt till mig :D
xx

Svar: Ja, det är lite udda färgmässigt enligt mig, men samtidigt riktigt tjusigt! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela