opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Golden Oldie Challenge - Blå: China Glaze - Dashboard Dreamer

Publicerad 2016-05-09 08:56:00 i Blå, Golden Oldie Challenge, Skimmer,

Hej på er! Hello there!
 
Måndag igen och jag rivstartar med vecka 2 i Lacky Corners Golden Oldie Challenge som denna vecka ska innefatta blå nagellack som vi älskar men inte använt på länge.
 
Först ut av mina val för blå "gamla godingar" är China Glaze "Dashboard Dreamer" som är ett ljusblått lack med ett vackert kopparskimmer och som kom ut i China Glaze "Road Trip" kollektion 2015.
Detta lack har jag inte visat i bloggen innan, däremot på instagram.
 
3 lager, något jobbig formula, blir streckigt och ojämnt på de första 2 lagren, så jag valde att lägga 2 tunna lager och ett något tjockare 3e lager. Skimret är underbart i solen, men ändå diskret. Inget topplack.
 
China Glaze "Dashboard Dreamer" is a light blue polish with a very pretty copper shimmer.
3 coats, not a great formula, gets streaky and uneven on the first 2 coats, so I put 2 thin coats on first and a bit thicker 3rd coat. The shimmer is beautiful in the sun, but still quite subtle. No top coat.
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen.
All pictures are photographed outside in the sun.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela