opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Golden Oldie Challenge - Orange: Gina Tricot - Shim Coral

Publicerad 2016-05-24 10:13:00 i Gina Tricot, Golden Oldie Challenge, Orange, Skimmer,

Hej på er! Hello there!
 
Då var det dags för mitt första lack för vecka 4 i Lacky Corners Golden Oldie Challenge som denna vecka ska innefatta orange nagellack som vi älskar, men tyvärr inte använt på länge.
Detta lack visades i ABC utmaningen 2015 här i bloggen ensamt på naglarna, i år har jag lagt det över en annan färg.
 
Gina Tricot "Shim Coral" är ett tjusigt men skirt skimmerlack med en orange bas fylld med rosa skimmer och små guldflecks. Det är väldigt tjusigt.
 
2 lager över China Glaze "Peachy Keen", på egen hand så behövde jag 4-5 lager. Något rinnig formula, men lättare att applicera denna gång då jag redan hade en täckande bas. 1 lager topplack.
 
Gina Tricot "Shim Coral" is a very pretty, but very sheer, orange polish with tons of pink shimmer and scattered goldflecks. I have shown this polish on its own here in my blog last year.
2 coats over China Glaze "Peachy Keen", It needs 4-5 coats on its own. A bit of a runny formula but easier to apply when you have an opaque basecolor. 1 coat of top coat.
 
Alla bilder är fotade utomhus i sol och skugga.
All pictures are photographed outside in sun and shade.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Lottsky

Publicerad 2016-05-26 06:31:42

Jättefint, gillar att skimret är rosa, det blir en fin effekt mot det orangea. :)

Svar: Ja, det är himla fint med effekten rosa, orange & lite guld. =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela