opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Deborah Lippmann - Mermaid's Eyes

Publicerad 2016-09-05 09:37:08 i Blå, Blå Måndag, Deborah Lippmann, Glitter, Skimmer, Strukturlack,

Hej på er! Hello there!
 
Vad tiden går, måndag igen och det betyder som vanligt att jag bär blått på mina naglar och deltar på Emelies Blå Måndag som hon äntligen dragit igång igen efter ett litet uppehåll!
 
Deborah Lippmann "Mermaid's Eyes" är ett mellanblått lack med skimmer i guld samt små blå hexagonala metallicglitter. Blev glatt förvånad över hur mycket jag tyckte om det på mina naglar, detta lack är en riktig höjdare!
 
2-3 lager, superbra formula och enkel att applicera, behövde knappt fixa till kanterna då det nästan applicerade sig själv. Man får ta några extra borstdrag för att sprida runt de små glittren lite, men det var det värt. Torkade dessutom snabbt. Utan topplack får det en knottrig finish, som ett strukturlack, men jag gillade det på detta lack, så jag har inte använt topplack.
 
Deborah Lippmann "Mermaid's Eyes" is a mediumblue polish with gold shimmer and small metallicblue hexglitters. I got pleasantly surpriced with this polish, I really like it!
2-3, very good formula and easy to apply, it almost applied itself. You need to work a little bit extra to spread out the small glitters, but not much. Dried pretty fast. Without top coat it dries to a gritty finish, like a textured polish, but I liked that with this polish, so I didn't use a top coat.
 
Alla bilder är fotade utomhus i mulet väder.
All pictures are photographed outside in overcast weather.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Lottsky

Publicerad 2016-09-06 06:07:35

Underbar färg, som glittrande medelhavsvatten eller så! Håller kvar sommaren en stund till. :)

Svar: Ja visst är den fin! Jag blev glatt överraskad av detta! =)
Zophie

Postat av: Anki

Publicerad 2016-09-06 09:02:42

Ett superfint lack.

Svar: Visst är det! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela