opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Depend - 496

Publicerad 2016-09-21 08:40:00 i Depend, Flakies, Grön Onsdag, Grönt, Skimmer,

Hej på er! Hello there!
 
Idag är det onsdag och självklart tänkte jag delta på Grön Onsdag hos Karin, denna gång med ett nytt lack från Depends nya höstkollektion Glam Rock. Jag såg att både vår värdinna för Grön Onsdag samt att Emma hos Sminkan & Emma visar samma lack idag, kul!
 
Depend "496" är ett ovanligt lack för att komma från ett svenskt lackmärke, denna typ av lack tycker jag främst att man ser hos Indiemärken. Basen är murkigt svartgrön och sen är den packad med grönt skimmer & större turkosgröna flakies. Torkar extremt matt, så jag rekommenderar ett glansigt topplack för att få fram det underbara skimret.
 
2 lager, lite skir på första lagret men täcker helt på andra. Bra formula och rätt lätt att lacka med. 1 lager topplack.
 
Depend "496" is a rather unusual polish from a Swedish brand, this type of polish I mostly see from indiebrands. The base is a dark murky blackgreen and then it is packed with beautiful green shimmer and larger tealgreen flakies. It dries extremely matte, so I recommend a glossy top coat so all of the shimmers stand out more!
2 coats, a bit sheer on the first coat but covers completely on the second coat. Good formula and pretty easy to apply. 1 coat of top coat.
 
Alla bilder är fotade utomhus i skugga och sol.
All pictures are photographed outside in shade and sun.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Publicerad 2016-09-21 22:00:14

Ah det är ju för läckert! :D

Svar: Ja visst är det! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela